Kort referat fra årsmøtet i Flyprat

gustavf

Moderator
Medlem
Kort referat fra årsmøtet i Flyprat

Det skikkelige referatet fra årsmøtet kommer etterhvert, men her er de viktigste vedtakene:

• Nytt styre består av Gustavf (leder), Fluxie, Someone, Vede og Zico77.
  • Forumet skal hete "Flyprat"
  • Etter en livlig diskusjon, blit larsabal sitt logoforslag forumets nye logo.
  • På neste årsmøte tillates fullmakter.

Re: Kort referat fra årsmøtet i Flyprat

Når regner man med å legge ut hele referatet?

Det er på papir, så jeg må få scannet det. Regner med at jeg får gjort det i morgen.

Håndskrevet på en serviett? :D

Lykke til! Glad for at noen vil ta tak i dette og bruke fritida si til vårt felles beste! Stå på!

BF:fly

Hm. Merkelig valg av logo mtp. at det var andre forslag som fikk betydelig flere stemmer da vi stemte her på forumet tidligere i høst...

Ja, det var jo en annen logo som hadde et ganske så overveldende flertall.
Hvorfor man velger en annen kan man jo bare lure på. Virker veldig rart.

Noen som klarer å finne frem tråden med logoforslagene i?

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=76289

Der står det at at interimstyret skulle plukke ut en av de tre med flest stemmer, så jeg ser ikke at styret har gjort noe galt her? Larasabal sin kom på tredjeplass.

Takk Martin! Det var vel oppklaringen vi trengte nå. Larsabals forslag var blant de tre forslagene styret skulle velge blant. La oss satse på at forumledelsen i samarbeid med Larsabal og andre grafiske folk klarer å forme logoen og profilen til flyprat slik at den bli lekker!

Om det ikke er galt, er det likevel rart. 27 stemmer mot 94 er en ganske stor differanse.
Må være surt for swedeline å bli vraket når forslaget hans var desidert best likt.

Det var ikke styret som bestemte logo, men årsmøtet. Styret kom med en forslag, men det var årsmøtet som stemte over hvilket av de 3 aktuelle forslagene som skulle brukess

Det var ikke styret som bestemte logo, men årsmøtet. Styret kom med en innstillninng, men det var årsmøtet som stemte over hvilket av de 3 aktuelle forslagene som skulle brukes.

Ja dette var utrolig merkelig, men siden det var årsmøtet som traff avgjørelsen, er det selvsagt greit. Styret kunne ikke gjort det.

Til neste gang vil jeg forøvrig foreslå at valgkomiteens forslag sendes ut sammen med innkallelse...

Ja, men valgkommiteens forslag var først klart 2 minutter før årsmøtet begynte, da valgkommiteen hadde store problemer med å finne folk som var villige til å påta seg jobben

Interimstyret innstile på Larsabals logo av følgende grunner:
  • Rent design som er lett å bruke i flere ulike sammenhenger.
  • Lett gjenkjennelig som Flyprats logo
  • Et stilisert fly er tidløst og gir ikke assosiasjoner til spesielle selskaper eller produsenter
  • Logoen fungerer bra i størrelser ned til ikonstørrelse
  • Foreslåtte fargevalg for forumet som både gir et brudd med Scanair, men samtidig beholder enkelte elementer fra dagens design.

Så Gustavf valgte å stille, til tross for "liten sannsynlighet" som meddelt her? http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=573221&postcount=103

Ja, jeg gjorde det. Vi jobbet ganske mye, og helt fram til årsmøtet, med å finne en kandidat til leder som ikke var involvert i drift av forumet i dag, men lykkes ikke. Nå skal ihvertfall jeg gjøre mitt for at styret fungerer godt det neste året.

Jeg kan si at det var flere gode forslag til logo som vi fint kunne ha brukt og Swedeline sin logo var helt klart et av de bra forslagene. Det var en ren og klar design, som helt klart knyttet fly inn i designet, og hadde kontrastfarger som gjorde den en del mer livlig enn logoen som ble valgt.

Ulempene vi så med denne logoen, var først og fremst at den var avhengig av to fargenyanser for å skille flykroppen og teksten og at den ikke fungerte bra som ikon.

Back