Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN

SBT

ScanFlyer Silver
Medlem
Sist lørdag hadde jeg en fin flight med SAS Ireland, veldig bra service om bord.
Cabin crew var alle fra Ryan air, og begge foran kom fra Monarch.
Annonseringen var litt annerledes enn på SAS, f eks sa purser' Cabin crew take your positions for clear cabin', og ikke noe crosscheck and report etc.
Påfyll med nye flasker ble gjort på runde serveringsfat og med nye glass. Litt mer business class feeling syntes jeg.
De hadde ikke SAS på navneskiltene sine, men CAE. Dette crewet hadde jobbet i Cae siden november inkl treningsperioden. Maskinen var EI-SIB, og det var jo ikke den eneste maskinen på Linate med EI reg, de fleste Alitalia-maskinene hadde ET-reg.
Purser var spansk, de andre var fra Portugal, Lithauen og Romania.
 
Artig å høre litt av hvordan det er på SAS Irland :)

Men med Spansk purser, og øvrig CC fra Portugal, Lithauen og Romania så er jeg litt skeptisk på om noen av de kunne ett skandinavisk språk?
Vet at SK har pressentert at minimum 1 i besetningen skulle snakke ett skandinavisk språk men muligens utfordrende og få til nå i "oppstartsfasen" :P
 
Det var ingen skandinavisk talende, og engelsk uttale var ganske bra, bortsett fra kapteinen som raste gjennom sine beskjeder, så det var nesten ikke mulig å få med det han sa.
På siden av døren foran var det et stort klistremerke som sa ,operated by SAS IReland', og sikkerhetsarket i stolryggen var laget av SAS Ireland, ellers var alt som på vanlig SAS.
 
Hvorfor er det så viktig i flybransjen å profilere hvilket selskap som leverer varene? Skulle tro SAS hadde lite å tjene på å vanne ut merkevaren og hadde ønske om å fokusere mest mulig på SAS på alle flygninger.
 
Hvorfor er det så viktig i flybransjen å profilere hvilket selskap som leverer varene? Skulle tro SAS hadde lite å tjene på å vanne ut merkevaren og hadde ønske om å fokusere mest mulig på SAS på alle flygninger.

Det er vel noen myndighetskrav å oppgi hvem som flyr flygningen, derimot har DY ikke noen annen opplysning om hvem som opererer de ulike flygningene enn at det står under bookingprosessen of ved siden av døra, kanskje andre krav siden de flyr med forskjellige IATA-koder?
 
Noen flere som har erfaringer med SAS Ireland? Vi skal fly dem i Plus til London i morgen.

Du får forberede deg på at sikkerheten er helt på halv tolv, og at crewet er miserable fordi de er ofre for sosial dumping. Det var i hvert fall det SAS selv mente kom til skje om skandinaviske flyselskaper begynte å opprette datterselskaper i Irland...:stir

Neida, det går nok bra, og de har jo nye og finere fly enn resten av Bolaget. Kommer nok til teste dem selv på neste London-tur.
 
Jeg reiste med SAS Ireland CPH-LHR i dag morges. Flyet var da parkert for natten med flaps ute, og med 5 cm snø i løpet av natten var de rimelig stuck, og en måtte dermed først til de-ice og så tilbake til gate for fuel. Endte med 2 timers forsinkelse.
 
SAS Ireland var vel det mest "Naturlige" navnet for det irske AOC, for å beholde merkevaren isteden for å finne på ett helt nytt navn



Skal flyene som går fra Spania også hete SAS Ireland eller SAS Spain? Ikke fulgt så godt med på dette, men tenker det hadde vært bedre med et navn som hadde SAS i seg, men uten Irland. Noe à la KLM cityhopper.
 
Skal flyene som går fra Spania også hete SAS Ireland eller SAS Spain? Ikke fulgt så godt med på dette, men tenker det hadde vært bedre med et navn som hadde SAS i seg, men uten Irland. Noe à la KLM cityhopper.



Ireland, da det er det selskapet som opererer.

Ellers spiller jo navnet her ingen rolle. Brandingen utad er jo SAS, så forskjellen er i praksis navnet på sikkerhetskortet og en liten tekst ved døren
 
Ireland, da det er det selskapet som opererer.

Ellers spiller jo navnet her ingen rolle. Brandingen utad er jo SAS, så forskjellen er i praksis navnet på sikkerhetskortet og en liten tekst ved døren

*og hva som står på nettsiden når man kjøper billetten. De skriver det ganske tydelig med SAS IRELAND. Når vi kjøpte AMS-OSL var det ikke til å unngå å legge merke til :)
 
*og hva som står på nettsiden når man kjøper billetten. De skriver det ganske tydelig med SAS IRELAND. Når vi kjøpte AMS-OSL var det ikke til å unngå å legge merke til :)



Joda, i de færreste bryr seg om det og i praksis er det jo ingen forskjell
 
Ireland, da det er det selskapet som opererer.

Ellers spiller jo navnet her ingen rolle. Brandingen utad er jo SAS, så forskjellen er i praksis navnet på sikkerhetskortet og en liten tekst ved døren


Synes ikke det er smart. Mange vil nok spørre seg hva dette er når det står SAS Ireland både ved booking og når man går om bord. Bidrar jo til en veldig utvanning av merkenavnet og det skandinaviske. De kunne heller bare kalt seg SAS Airline, SAS Express eller noe sånt.
 
Back
Top