Korean på OSL

Martin

Moderator
Medlem
Korean på OSL

Både i forrige, og denne uka har jeg sett Korean på Gardermoen både tirsdag og onsdag. Har de byttet fra lørdag til onsdag? Har de satt in en avgang til? Eller er det bare et "engangstilfelle" disse to ukene?

Om det er noen som vet..
 
Replying to Topic 'Korean på OSL'

Har ikke byttet noe som helst, de har satt inn en ekstra avgang.

Tirsdag, Onsdag og Lørdag..

Onsdager kommer den fra Wien og ikke fra The States.
 
Replying to Topic 'Korean på OSL'

Ca 100 tonn pr gang og fra ICN sendes dette express videre innenlands og til Kina. Legger vi til 2 x Dc10F, Lufthansen og det som går med SK trucking til CPH så snakker vi om ca 600 tonn i uka. Tenk om USA engang tar bort importollen på norks laks så åpner det seg et marked som er anda større en dette.:up:
 
Replying to Topic 'Korean på OSL'

Originally posted by Tertit54


Ca 100 tonn pr gang og fra ICN sendes dette express videre innenlands og til Kina. Legger vi til 2 x Dc10F, Lufthansen og det som går med SK trucking til CPH så snakker vi om ca 600 tonn i uka. Tenk om USA engang tar bort importollen på norks laks så åpner det seg et marked som er anda større en dette.:up:

Hvor mye av dette er vill laks ? -- her i Seattle har vi daglig valg mellom 8 forskjellige typer vill laks.....et stort men meget kresent marked....oppdrettlaks selges kun hos Wal mart og Costo (SmartClub).....
 
Replying to Topic 'Korean på OSL'

Originally posted by Tertit54


Ca 100 tonn pr gang og fra ICN sendes dette express videre innenlands og til Kina. Legger vi til 2 x Dc10F, Lufthansen og det som går med SK trucking til CPH så snakker vi om ca 600 tonn i uka. Tenk om USA engang tar bort importollen på norks laks så åpner det seg et marked som er anda større en dette.:up:

Blir ikke en veldig stor del av dette sendt videre til Japan, som fortsatt er det viktigste markedet for norsk laks i Asia??
 
Replying to Topic 'Korean på OSL'

Originally posted by Tertit54


Ca 100 tonn pr gang og fra ICN sendes dette express videre innenlands og til Kina. Legger vi til 2 x Dc10F, Lufthansen og det som går med SK trucking til CPH så snakker vi om ca 600 tonn i uka. Tenk om USA engang tar bort importollen på norks laks så åpner det seg et marked som er anda større en dette.:up:

Jeg "glemte" Japan i farten. Det er jo der mesteparten avlaksen havner !
Man skal også huske at dette "lakseventyret" faktisk startet med fly-sendt fersk oppdrettlaks til USA på 80 tallet. Emballasjen og teknikken for å holde fisken "fersk" ble utviklet av bla Sas Cargo.
 
Replying to Topic 'Korean på OSL'

Ja det er rigtigt at KE i et stykke tid har fløjet en ekstra rotation på OSL om onsdagen - det har været på KE85xx nummer hvilket indikerer at det ikke er en fast scheduleret flyvning. Fra slutningen af marts bliver denne flyvning dog fast på OSL som KE541/542 - ICN-VIE-OSL-ICN.

København har et stykke tid kun haft 4 ugentlige flyvninger med KE Cargo, men går op på 5x ugentlig igen fra slutningen af marts.

Intet nyt omkring deres planlagte flyvninger på ARN til sommer.
 
Back
Top