Korean Air med god plass i A380

Re: Korean Air med god plass i a380.

Vet ikke hvor god plass de egentlig får. Antall seter totalt betyr ingen ting for hvor trangt det er på economy. 74" på business er jo ganske normalt (SAS har 79")

De skryter også på seg en faktafeil:
The decision means it will pip a rumoured refit by Singapore Airlines to become the first A380 with a single deck for premium passengers.

EK og LH har kun premium (C+F) på loftet.

Og med 33" og 34" i eco så er de vel best i 380-klassen til nå.

A380-861 betyr EA GP 7270
A380-841 betyr Trent 970-84 ?

Stemmer dette ?

Utvilsomt den vakreste A380 jeg har sett til nå, den slår til og med Qantas A380!

Styggeste er nok A380 i SQ-farger eller AF-farger.

Jeg er noe overrasket over hvilke ruter Korean skal bruke sine A380 på, iallefall i første omgang.

Det er Seoul-Tokyo/Bangkok/Hongkong. Dette er jo forholdsvis korte ruter når man tenker på flyets kapasiteter. Men antageligvis tunge businessruter der det ligger mye penger.

Det er Seoul-Tokyo/Bangkok/Hongkong. Dette er jo forholdsvis korte ruter når man tenker på flyets kapasiteter. Men antageligvis tunge businessruter der det ligger mye penger.

Innkjøring er vel et argument (AF kjørte jo LHR-CDG en sommer). Ellera er det vel ikke flust av slotter i Tokyo så eneste måte å vokse der er vel større fly.

Jeg er noe overrasket over hvilke ruter Korean skal bruke sine A380 på, iallefall i første omgang.

En dum fråga kanske men när ska de börja flyga på de här rutterna?

SAS fløy vel med A343 på CPH-ARN/OSL en liten periode når de første maskinene ble levert?

Men:

En "pepsi whale" fra Korean til tross, synes ikke A380 er noe videre pent syn, dessverre...

Last edited:
Back