Replying to Topic 'K
Da de allerede er veletablerede på CPH, kunne en pax. rute til Seoul fra CPH med Korean være et dejligt initiativ. Jeg tror dog ikke umiddelbart det er aktuelt og hvad angår pax. så tyder det på at KE i Europa fokuserer på Skyteam hubs - bl.a. de nye ruter til St. Petersburg og Prag.
I tidernes morgen (6-8 år siden) da Korean Air Cargo etablerede sig på CPH, var intentionen rent faktisk at åbne en pax. rute mellem CPH og Seoul. CPH og ARN havde da på dette tidspunkt konkurrereret om ruten et stykke tid og beslutningen var faldet gunstigt ud til CPH's fordel. Slots var således koordineret men så kom den store krise for de asiatiske økonomier. I stedet for en pax. rute valgte Korean så i stedet at forsøge sig med en Cargo rute til CPH, hvilket jo tilsyneladende er gået udemærket.
Alt i alt tror jeg der er et relativt stort potentiale i long-haul cargo fra CPH - med de nye nedsatte Cargo-takster og bygningen af "Airport Business Park" i tilknytning til Cargo-Øst terminalen tror jeg CPH fremover har mulighed for at positionere sig som en væsenlig spiller i det stadig voksende Cargo marked.
Mit personlige gæt er, at vi inden for en årrække, vil se en eller følgende operatører med cargo ruter til CPH:
China Airlines Cargo
Air China Cargo
Eva Air Cargo
Malaysia Kargo
Emirates Sky Cargo
Cathay Pacific Cargo
Dragonair Cargo
JAL Cargo