Korean Air Cargo

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Korean Air har tilsyneladende fra starten af denne måned indsat en ekstra ugentlig frekvens på CPH - flyves torsdag med ankomst fra JFK 17.45 og afgang til Inchon kl 20.45.

Således betjenes CPH nu mandag, onsdag, torsdag og lørdag af Korean Air Cargo
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

...og OSL to ganger i uken på tirsdag fra JFK og lørdager fra ORD.

Virker som Korean er store på Norden når det gjeder frakt, når kommer ruteflyet til Seoul?
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

Tviler vel på at markedet i Scandinavia er stort nok for en direkterute til Seoul.Er stor forskjell på laks og mennesker:D
 
Replying to Topic 'K

Da de allerede er veletablerede på CPH, kunne en pax. rute til Seoul fra CPH med Korean være et dejligt initiativ. Jeg tror dog ikke umiddelbart det er aktuelt og hvad angår pax. så tyder det på at KE i Europa fokuserer på Skyteam hubs - bl.a. de nye ruter til St. Petersburg og Prag.

I tidernes morgen (6-8 år siden) da Korean Air Cargo etablerede sig på CPH, var intentionen rent faktisk at åbne en pax. rute mellem CPH og Seoul. CPH og ARN havde da på dette tidspunkt konkurrereret om ruten et stykke tid og beslutningen var faldet gunstigt ud til CPH's fordel. Slots var således koordineret men så kom den store krise for de asiatiske økonomier. I stedet for en pax. rute valgte Korean så i stedet at forsøge sig med en Cargo rute til CPH, hvilket jo tilsyneladende er gået udemærket.

Alt i alt tror jeg der er et relativt stort potentiale i long-haul cargo fra CPH - med de nye nedsatte Cargo-takster og bygningen af "Airport Business Park" i tilknytning til Cargo-Øst terminalen tror jeg CPH fremover har mulighed for at positionere sig som en væsenlig spiller i det stadig voksende Cargo marked.

Mit personlige gæt er, at vi inden for en årrække, vil se en eller følgende operatører med cargo ruter til CPH:

China Airlines Cargo
Air China Cargo
Eva Air Cargo
Malaysia Kargo
Emirates Sky Cargo
Cathay Pacific Cargo
Dragonair Cargo
JAL Cargo
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

Originally posted by amatør


Tviler vel på at markedet i Scandinavia er stort nok for en direkterute til Seoul.Er stor forskjell på laks og mennesker:D

For nogle år tilbage overvejede Korean efter forlydender faktisk meget seriøst Seoul-København med pax. Om København stadig står på Koreans "måske" liste over nye destinationer og i såfald hvor højt ved jeg ikke. Men i princippet behøver der ikke være pax nok fra Danmark til Korea for at ruten evt. kan løbe rundt. Det er helt et spørgsmål og feeder forbindelser i begge ender.

Tage fx Singapore. Der er direkte forbindelser fra København til Singapore 3 gange ugen med Singapore Airlines (+ nogle rene B747 cargo flyvninger - Maga Ark!) og dertil kommer så SAS flyvningerne via BKK. Der er absolut ej heller grundlag fra denne mængde flyvninger mellem Danmark og Singapore målt i point to point. Men via feeder trafik i både København og Singapore går ruterne alligevel.

Så man ved aldrig om Korean evt. kunne vurderer samme model som Singapore Airlines, med pax afgange (som jo også kan medtage en vis mængde cargo) 2-3 gange i ugen og dertil nogle rene cargo flyvninger som nu, blot knap så mange måske 2-3 i ugen!
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

Originally posted by TheDane

Tage fx Singapore. Der er direkte forbindelser fra København til Singapore 3 gange ugen med Singapore Airlines (+ nogle rene B747 cargo flyvninger - Maga Ark!) og dertil kommer så SAS flyvningerne via BKK.

5x ugentlig beflyver Singapore Cargo CPH for at være helt præcis :)
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

PP var hurtigere end jeg med første svar. Mit svar lyder måske lidt underligt da det står efter PP's. Men da jeg begyndte at skrive var PP endnu ikke på.

Hvis nogle altså tænkte på dette.....:)
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

Originally posted by PP


Originally posted by TheDane

Tage fx Singapore. Der er direkte forbindelser fra København til Singapore 3 gange ugen med Singapore Airlines (+ nogle rene B747 cargo flyvninger - Maga Ark!) og dertil kommer så SAS flyvningerne via BKK.

5x ugentlig beflyver Singapore Cargo CPH for at være helt præcis :)

Så mange! Så må de jo næsten have daglige cargo afgange hvis man ligger de 3 pax afgange med B777 til. Medmindre altså at pax afgangene ligger således at de går samme dage som en cargo afgang. Men vil tro at det er kordineret således det ikke er tilfældet. Men det ved PP sikkert? :)
 
Replying to Topic 'Korean Air Cargo'

Originally posted by TheDane


Originally posted by PP


Originally posted by TheDane

Tage fx Singapore. Der er direkte forbindelser fra København til Singapore 3 gange ugen med Singapore Airlines (+ nogle rene B747 cargo flyvninger - Maga Ark!) og dertil kommer så SAS flyvningerne via BKK.

5x ugentlig beflyver Singapore Cargo CPH for at være helt præcis :)

Så mange! Så må de jo næsten have daglige cargo afgange hvis man ligger de 3 pax afgange med B777 til. Medmindre altså at pax afgangene ligger således at de går samme dage som en cargo afgang. Men vil tro at det er kordineret således det ikke er tilfældet. Men det ved PP sikkert? :)

Det ved han sikkert ja - nej der er tilsyneladende ikke en direkte koordinering mellem Cargo og pax. flyvninger på CPH. I øjeblikket har SQ således lørdag en pax. flyvning med 777-200 og to cargo flyvninger over dagen med 747-400F. Så lørdag er en stor SQ dag på CPH :)

SQ Cargo ændrer dog deres tidstabel fra November (Der er som regel ændringer i flyvplanen for CPH de to gange om året ændringer sker) og flyver herefter ikke 2x 744F om lørdagen - 5x ugentlig bibeholdes dog...
 
Back
Top