Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

TFC1

ScanFlyer Blue
Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Faren min skulle fly fra Wasa i Finland til Stockholm på fredag, men fikk beskjed ved gate at flyet var ikke lenger tilgjengelig for passasjerer med SAS-billetter. Det gjaldt visst flere ruter også denne ettermiddagen. Er det noe mellom Skyways kanskje og SAS? Han husket desverre ikke navnet på selskapet som fløy for SAS utover flytypen...:8:
 
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Om det är VAA-ARN är det MCA Airlines som opererar åt Blue1. Skyways har ingenting med detta att göra.
 
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Takk. Skal sjekke om det var MCA med ham. Det ble uansett tur via HEL til CPH med overnatting før han kom seg til KRS 12 timer forsinket...
 
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Enlig uppgift tog Swedish Aircraft Holdings (= SAAB) tillbaka de två SAAB 2000(SE-LSB/SE-LSE) från MCA och de flögs till Linköping i fredags.
 
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Fint å skylde på SAS for at ikke MCA hadde betalt leasingen på SAAB'ene?
Betyr dette at MCA har problemer?

SAAB'ene kommer fra Air Express, som tidligere var eid av Skyways, men som ble kjøpt av MCA Airlines tidligere i år
 
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Dette høres bare underlig ut ... var dette en KF-flight operert av MCA? Hvordan ser man dessuten forskjell på SAS og Blue1-billetter? Begge utsteder jo på SAS' 117-dokumenter ..
 
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Ser at det er nå er SKYWAYS (JZ)som opererer på denne ruten på vegne av Blue1(KF) nå etter at MCA "mistet" sin to SAAB,er.
Det er vel kanskje derfor JZ er blitt litt innblandet i denne saken.
Men det er som LN-MOW sier meget underlig at han ikke fikk være med så lenge han hadde en gyldig KF billett. Om det så er AF1 som flyr ruten denne dagen så er det en KF flight og han skulle ha fått være med.
Jeg hadde klaget lenge og vel ,og fått en skikkelig refusjon pga av den 12 timer forsinkelsen .
 
Last edited:
Re: Kontraktsbrudd mellom SAS og Saab 2000 operatør?

Skyways er nok helt uten skyld, og burde vært holdt utenfor.

Men jeg skal videreformidle poenget med refusjon for tapt reisetid, det utviklet seg til å bli litt mer enn en planlagt tur fra VAA via ARN, OSL til KRS. VAA til KRS via HEL og CPH lager gjerne litt krøll, særlig når man da kommer til CPH etter at den siste flighten til KRS er gått for kvelden. Men han måtte hvertfall ikke betale for hotellet....
 
Back
Top