Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Hvor er denne Norwegian-kjerra?

Attachments

• Screenshot-2020-05-05-at-08.16.45.jpg
    Screenshot-2020-05-05-at-08.16.45.jpg
    171.5 KB · Views: 230
Last edited:

Med tanke på alle de umalte flyene på bildet og at Norwegian-kjerra ser ut til å være en B787 så tenker jeg det er Paine Field PAE.

Fritt frem for de som måtte ha en oppgave tilgjengelig

Det er nok Australia eller New Zealand. Veldig grønt så kanskje opp mot Brisbane, QLD?

Ligner veldig på den internasjonale delen av Cairns, men det blir så mange kilometer fra Brisbane at tampen brenner som et vått tau, i så fall.

Cairns her helt korrekt :D Beklager hvis "tampen brenner" formuleringen skapte forvirring hos noen...:cry: Jeg tenkte på at begge byer ligger i samme delstat og samme del av Australia.

Fra Cairns tok jeg for øvrig min siste tur med B767-300, nemlig denne.

Erik HB tar stafettpinnen videre.

Espen

Attachments

• P9250435.jpg
    P9250435.jpg
    83.8 KB · Views: 172

Jo, det er jo det :) Det blir så store avstander her nede likevel. Kjører du like langt nordover fra Oslo som det er fra Brisbane til Cairns, så havner du et sted mellom Nordkjosbotn og Tromsø.
Og når eg reiser hit så passerer vi vestkysten et sted rundt Port Hedland og eg tenker "Åjaaaa, nesten hjemme", og så ruller skjermen foran meg over til neste bilde og så er det fremdeles 5 timer til ankomst i Sydney. Helt vanvittig.

Men nuvel... Vet det går ikke å lure noen her, men hvor ble denne farkosten fotografert sånn i skumringa, da?
IMG_0677.jpg

Da er det vel på tide med et hint.
Vi er i Asia, bildet er tatt fra en ganske ny terminal, og det er omfattende anleggsarbeider i bakgrunnen.

Ganske ny terminal i Asia, og med anleggsarbeider på flyplassen? Og en Singapore A350 som takser forbi en 737-800? Og litt fuktig gråvær? Tja, da er det vel ikke mer enn 20-30 kandidater..!

Er ikke Asia et lite land øst for Midt-Østen?

Denpasar Ngurah Rai International Airport?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Back