Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Lett oppgave for de tørsteste av oss.

f7a4773b9bda52deb09c888c2384a064.jpg

Henshaw ser ut til å ha hatt nanosekundene på sin side; Grand Cafe Het Paleis. Beste stedet for en dram når tiden ikke strekker til for et besøk i lounge. AMS er selvfølgelig helt riktig :)
Next please!

393f134062900e264330d84f58d81533.jpg

Da satser jeg på at noen vet hvilken flyplass dette er?

Hmmm. Bergern pleier å fremstå som en kunnskapsrik og oppegående medforumist med skarpt blikk for detaljer.

Med Union Jack, Stars and Stripes, gråvær, middelaldrende hvite menn i caravan, folk med tykke jakker og (ny) brannbil med britiske nummerskilt må jeg -for en gangs skyld- si meg dypt uenig og går heller for en posisjon 52 grader, 5 minutter og 38,58 sekunder nord for ekvator. Dog nesten på 0-meridianen, bare 7 minutter og 52,9 sekunder på østsiden.

Måtte Google litt for å sjekke at det er riktig, resultatet ga litt annen avrunding på de siste sifrene. Siden jeg regner med at det er flere som ikke snakker flytende koordinator så venter jeg fortsatt på et svar formidlet på en litt mer alment tilgjengelig metode.

Hvis du legger inn 52 05 38,58 N 0 7 52,9 E i Google kommer jeg midt i kontrolltårnet på Duxford. Får du andre koordinater?

what3words en noe totalt nytt for meg, men jeg etter å studert websiden deres skjønner jeg jo at dette er fremtiden.
Our vision is to become a global standard for communicating location.

Hvis du legger inn 52 05 38,58 N 0 7 52,9 E i Google kommer jeg midt i kontrolltårnet på Duxford. Får du andre koordinater?
Wikipedia ga litt andre koordinater for flyplassen
Men Duxford er korrekt

Last edited:

Ah, skjønner. Det er sikkert referansepunktet på rullebanen du får opp.
Nuvel, hvor er dette:

Attachments

• 06463E69-4CE1-4857-B5D7-B4FC288379C4.jpg
    06463E69-4CE1-4857-B5D7-B4FC288379C4.jpg
    109.5 KB · Views: 90

what3words en noe totalt nytt for meg, men jeg etter å studert websiden deres skjønner jeg jo at dette er fremtiden.
Kjekt med ambisjoner men "samarbeid tredjeplass orkestrene" blir litt vrient å videreformidle til en franskmann. Med koordinater kan man jo også estimere litt hvor på verden det er snakk om.

Kjekt med ambisjoner men "samarbeid tredjeplass orkestrene" blir litt vrient å videreformidle til en franskmann. Med koordinater kan man jo også estimere litt hvor på verden det er snakk om.
Da bruker man connaître.verdissement.expertement eller training.bulge.sulky for engelskmenn.

Ellers: Minner om et sted jeg mellomlandet i sør-sverige. Var det Landvetter?

Back