• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Da drar vi videre - hvor?

Attachments

• hvor.png
    hvor.png
    376.9 KB · Views: 208

Tilbake til saken og et lite hint: Flyplassen ligger på vestkysten av et forholdsvis stort land og tilhører en av mange byer i dette landet som har skiftet navn. Navneendringen her skjedde i 1995.

Det er helt korrekt - selv om kravet til nøyaktighet gjør at jeg høflig må gjøre oppmerksom på at ICAOs kode er VABB, ikke VAAB. Pirk til side: Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport, Mumbai (IATA: BOM, ICAO: VABB) har fått ny terminal siden sist jeg var der (det er den som sees på bildet). Denne åpnet i 2014 og var en gigantisk forbedring. Bildet er tatt fra en A320 fra Etihad på vei hjem for noen måneder siden.

Da prøver vi med en litt mindre flyplass i en litt mindre by

Attachments

• IMG_1188.jpg
    IMG_1188.jpg
    26.4 KB · Views: 149

Tror ikke det er Jarlsberg, den åsen i bakgrunnen ser mistenkelig lik ut som den som er i nærheten av Hamar - så jeg tipper Hamar Lufthavn (ENHA)

Det er mer akevitt enn ost. Cloudmaster har rett i at det er Stavsberg og Hamar.

Vi holder oss i Norge - men hvor?

Attachments

• Hvor1.jpg
    Hvor1.jpg
    63.6 KB · Views: 134

Tja, en solskinnsdag er det definitivt, men landskapet som speiler seg i ruta tilsier nok at Rygger er feil. Vi skal nordover.

Alta. Men termometeret må være feil:lol:

Skulle det mot formodning være rett legges oppgaven fri..

Last edited:

Alta er helt rett. Og det var faktisk 32 grader - august 2018, jeg skulle sykle offroad Finnmark og var veldig glad for at temperaturen sank 20 grader i løpet av ett døgn. Da er oppgaven fri.

Siden oppgaven er fri benytter jeg anledningen.

Hvilken flyplass er dette?
0b461b3d00320971ebcefcf0dea18f30.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Back