Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Re: Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

Og her er vi hvor?

Det ser ut til at du er på broen over E18 ved Gulli, på vei fra Hvalstad til Tjøme. Forhåpentligvis med fru Someone som sjåfør, slik at du fikk tatt bildet ut av vinduet på høyre side av bilen.

Last edited:

Det ser ut til at du er på broen over E18 ved Gulli, på vei fra Hvalstad til Tjøme. Forhåpentligvis med fru Someone som sjåfør, slik at du fikk tatt bildet ut av vinduet på høyre side av bilen.

Alt stemmer 100%, sånn bortsett fra at du ikke nevner hvilken flyplass det er snakk om [emoji13]

Han skriver Jarlsberg mellom linjene og Knut kan ta oppgaven videre hvis vi er på rett plass.

Espen

Spørsmålet fra Someone var «hvor er vi?», ikke «Hvilken flyplass er det med en god porsjon lokalkunnskap mulig å skimte mellom trafikkskilt, gress og halmballer?» Hvilket er Jarlsberg.

Nuvel, hvilken flyplass er dette:

Attachments

• E8BD7052-AB4D-44D0-9FA5-70E98D94A62D.jpg
    E8BD7052-AB4D-44D0-9FA5-70E98D94A62D.jpg
    151.8 KB · Views: 270
Last edited:

Da kan dere tygge litt på denne ....

00airport.jpg

Er nok ikke så lett …. hjelper denne?

Nope! Men det er noe USA'sk over gjerdet i forgrunnen. Jeg tenkte først på en av de mange nedlagte basene i Stillehavet, spesielt North Field på Tinian, men fant ingen som passet. Deretter var jeg rundt i Florida-traktene og Karibien, men uten å finne noen som passet. Den ser jo ut til å ha vært forlatt noen år også. Hmmmm... Der tygges fremdeles, men har du et hint til?

Du er forsåvidt inne på noe. Men stripa var sivil. Og ja, den er nedlagt …. Men det er ikke Stillehavet.

Naaah. Det får være grenser. Jeg leste en gang at det er mellom 40.000 og 50.000 flystriper i USA. Sikkert noen som er lagt ned...
På tide med fasit?

Naaah. Det får være grenser. Jeg leste en gang at det er mellom 40.000 og 50.000 flystriper i USA. Sikkert noen som er lagt ned...
På tide med fasit?

Har jeg sagt USA? Prøv litt ut i vannet .. ;)

Har jeg sagt USA? Prøv litt ut i vannet .. ;)

Tja, den ligger nå på land da. Riktignok på en øy, Freetown, Bahamas. Men jeg får ikke bildet fra veien til å stemme med bildet fra GoogleEarth?

Enig med du .. litt pussig .. men ingen andre striper langs veien fra Princess Cays ..

Vel - du fant den jeg var ute etter ihvertfall .. Din tur ..

Litt mimring fra gamle dager, men flyplassen er ikke nedlagt. Hvor?

Attachments

• 02636713-C822-405C-9E0A-D3C1F2DB8696.jpeg
    02636713-C822-405C-9E0A-D3C1F2DB8696.jpeg
    91.2 KB · Views: 127

OK, på hvilken flyplass befinner vi oss her?

Espen

Attachments

• Oppgave 1.jpg
    Oppgave 1.jpg
    91.7 KB · Views: 124

Alta er rett svar. Den gamle Norvinghangaren er nå ombygd og tatt i bruk som en del av det nye driftsbygget på lufthavnen.

Espen

Back