Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

La oss holde oss til "the weird and wonderful"

Attachments

• Screenshot 2019-03-03 at 21.45.42.png
    Screenshot 2019-03-03 at 21.45.42.png
    374.6 KB · Views: 185

Det er helt riktig

1760811.jpg

Siden den maskinen jeg hadde planlagt å bruke er synlig på facitbildet :headbang, så får jeg bruke noe annet i stedetfor…

2d0dlzr.jpg

Scooter01

Da tipper jeg at du tenker på den vakre saken til høyre på bildet. Den ville jeg ikke flydd med...

Wingfoot One hadde jeg nok flydd med. Det er en Zeppelin LZ N07-101 Zeppelin NT

2753778.jpg

Da tipper jeg at du tenker på den vakre saken til høyre på bildet. Den ville jeg ikke flydd med...

Det var nok ikke det, nei, så jeg sparer den til en senere anledning :p

Den nye typen luftmaskin fra Goodyear er etter min mening ganske vakker. her er Wingfoot Two

2v2ef5u.jpg

Tilbake til LN-KOG

Scooter01

Alphonse og gutta - les boys - står foran hva?

Attachments

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    70.3 KB · Views: 142

Plus de statoréacteur, oui? Ensuite, nous parions sur Leduc 0.21, construit par Breguet.

Plus de statoréacteur, oui? Ensuite, nous parions sur Leduc 0.21, construit par Breguet.

Mon Dieu! Jeg skulle nok hatt et par glass vin innabords før jeg la meg til rors i den doningen der..!

Jeg tror jeg avholder meg fra å pirke mer i min gamle skolefransk og vender heller oppmerksomheten til noe ennå litt eldre. Så hva er disse gutta sitter på?

Attachments

• x2.png
    x2.png
    212.3 KB · Views: 136

Skal ikke prøve meg på skoletysken min heller, men det sveitsiske firmaet som oversatte BMW delenavnene til engelsk på microfischen som jeg brukte sent på '70-tallet kalte et sidevindu (seitenscheibe) for "sidewasher"

Men det er vel flytypen vi er etter, og det er en Junkers Ju 287

Scooter01

Det er Ju 287, ja. Egentlig var vel denne (V1) testbed for hva som kunne komme. De brukte deler fra flere fly, hale fra Ju 388, understell fra Ju 352, nesehjul fra B-24 Liberator (!) og skrog fra He 177. Så jeg måtte ta med en flik av Jumo-motoren, ellers kunne det jo vært Heinkelen.
Men det mest karakteristiske er jo dens forward swept wings, selvfølgelig, som vist i det ekstra bildet jeg legger ved.

Attachments

• Ju287.jpg
    Ju287.jpg
    90.1 KB · Views: 129
  • Ju287 airborne.png
    Ju287 airborne.png
    432 KB · Views: 29

Men det mest karakteristiske er jo dens forward swept wings, selvfølgelig, som vist i det ekstra bildet jeg legger ved.

Synes også at motor plasseringene minner meg om noe.....

2mea2l1.jpg

Ny oppgave kommer ved dagslys.

Scooter01

Hmm, men se hva du har "funnet" her. Synd jeg ikke har tid til å være med så mye her :)

Hmm, men se hva du har "funnet" her. Synd jeg ikke har tid til å være med så mye her :)

Hmmm, det var synd. Dine bidrag var alltid satt stor pris på (av meg i alle fall)

Men, tilbake til oppgaven; Flyet vi trenger et navn på blir ofte omtalt i samme slengen som DHC-2 Beaver og Noorduyn Norseman

Scooter01

Last edited:

For å være ærlig tror jeg nok ikke at Found FBA-2 BushHawk nevnes i samme slengen som Beaver og Norseman, med kun 68 eksemplarer bygget :-)

For å være ærlig tror jeg nok ikke at Found FBA-2 BushHawk nevnes i samme slengen som Beaver og Norseman, med kun 68 eksemplarer bygget :-)

Joda, de er alle konstruert til det samme formålet:D

Din tur!

Scooter01

Back