Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Denne utgaven av dette velkjente flyet ble ikke satt i produksjon nettopp på grunn av Mustang.

Jeg får det for meg at dette kan være en variant av Curtis P40, men får det ikke til å stemme med kjeglen til propellen...

Ditt første innfall var korrekt. En Curtiss XP-40Q2. Nydelig maskin med virkelig gode ytelser, men den kom for sent til å bli satt i produksjon.

curtiss-xp-40q-2a-flight.jpg

Siden ingen har tatt opp tråden her prøver vi denne:

Attachments

• quiz9.jpg
    quiz9.jpg
    64.1 KB · Views: 89

Den var ikke helt enkel, men veldig god! Det er noe som sier Saab 340, men så mangler vindusviskerne og cockpitseksjonen virker for liten... Her må der grubles.:wow:

Den får meg til å tenke på DH.125 Jet Dragon. Men så var det disse vindusviskerne, da...

Den var ikke helt enkel, men veldig god! Det er noe som sier Saab 340, men så mangler vindusviskerne og cockpitseksjonen virker for liten... Her må der grubles.:wow:

Det er ikke en Saab, men den er fra et annet land som produserer biler som ikke alltid er helt A4 - og bare så det er sagt, det har ingenting med Audi å gjøre ;)

Dassault M.D.320 Hirondelle. Ikke rart den liknet falken, det er jo nesten samme nese...

Dassault M.D.320 Hirondelle. Ikke rart den liknet falken, det er jo nesten samme nese...

Der har vi den! Kroppen til en Falcon 20, derav likheten. Hirondelle er også svale på fransk, og den har en svale avbildet på nesen, derav mitt forrige hint om svale og falk.

Pen liten maskin, det der!
86-7589r.jpg

Your controls!

Mustang med bananformet understellsdør, det må være en F-82 Twin Mustang.

Back