• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

En TriStar K1?
Oppgaven er fri (hvis riktig)
 

Attachments

  • IMG_2789.jpg
    IMG_2789.jpg
    119.2 KB · Views: 237
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Vel, ingen har tatt opp stafett pinnen, så her har dere en ny oppgave:

https://postimages.org/

Håper at den som løser denne har noe konstruktivt til å bidra med til å fortsette denne konkurransetråden

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Noe har man da.
 

Attachments

  • Biplane 5.jpg
    Biplane 5.jpg
    71.7 KB · Views: 212
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Ser ut til at det ikke kommer noen riktige svar på denne oppgaven, så jeg får vel avsløre hva vi har her.



Det er en Nord 3202 Master som har en del felles trekk med både Fokker S.11 og Air Tractor

Flyet som var avbildet i begynnelsen av oppgaven har en flat Continental 6-cyl i stedet for den originale opp-ned rekkefireren fra Potez

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Denne har ligget brakk et stykke tid. Hva ser vi her?
 

Attachments

  • ah.jpg
    ah.jpg
    33.6 KB · Views: 100
Re: Konkurransetråd: Flykjenning - del 2

Jeg synes det var vanskelig…. Det var kanskje ikke så rart, Werkspoor Jumbo ble bygget i kun ett eksemplar (1930) fløy for KLM i to år før det ble brukt som trainer i 8 år. Ødelagt i et tysk bombe-angrep i 1940.
 
Back
Top