Konkurranse med Widerøe: En sommer uten regn

Re: Konkurranse med Widerøe: En sommer uten regn

Da er turen over, og det har vært morro å følge med. Men jeg sitter igjen med noen spørsmål (som jeg neppe er alene om), så i stedet for å spørre "privat" - så spør jeg i det åpne rom:

Flybilletter og inntil 100.000 NOK til å dekke opphold/mat burde jo motivere mange.

Jeg skjønner ikke helt denne "inntil 100.000 NOK". Jeg ser de røsker med seg 38,000 NOK. Hver da, regner jeg med, som summerer seg opp til "nesten 80,000". Er dette "inntil 100.000 NOK"?

Har de brukt disse pengene på alle de aktivitetene de har hatt, eller har de fått kastet alt dette etter seg gratis, på bakgrunn av at det er rimelig grei reklame for bedriftene? Så de får 40K i type "lønn" for å ha laget filmene? Det har bare vært litt uklart så jeg er nysgjerrig, imponerende mange som har stilt opp og gitt de gratis opplevelser/overnatting hvis det er tilfelle.

Next up synes jeg begrepet "sommer uten regn" har vært litt loddent, da det midt inne i turen ble klart at de kan sitte innendørs på en flyplass til 24.00 og dermed få godkjent "en dag uten regn". Ødela min illusjon om at de måtte skyndte seg å fly fra skyene *wooouuhhh* - og fikk meg til å føle litt "vi har ordna reklameoppdrag fra bedrift fra før av så friheten er ikke helt fullstendig". Eller bare "vi fikser regler mens vi leker" ( :p ). Men lell, morsomt å følge med ;) Kjente meg igjen her og der, og vil trekke fram filmene fra Røst, Mosjøen, Hasvik og Brønnøysund (dag 1).

Re: Konkurranse med Widerøe: En sommer uten regn

Har de brukt disse pengene på alle de aktivitetene de har hatt, eller har de fått kastet alt dette etter seg gratis, på bakgrunn av at det er rimelig grei reklame for bedriftene?

Så vidt jeg har fått med meg med det som er skrevet/sagt/vist så har de fått en god del sponsing fra det lokale næringsliv ifht. overnatting/turer m.v.

Back