Kongeparet flyr Sterling

• Thread starter Thread starter pmb
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Kongeparet flyr Sterling'

Og hva er galt med å fly Falcon? :D

Vel, da er det i alle fall et SAS-crew som slipper å bli pest av HMD, den /&¤/%(¤¤##.

Har Sterling mye ledig kapasitet? Leide ikke SAS inn Sterling for å fly noen ruter i perioden med sykemeldte flygere i januar? I tillegg vet jeg at DY har leid inn Sterling til å fly enkelte ruter (f.eks. var vel Sterling i TOS på oppdrag for DY).

Originally posted by Falcon

Blir det ikke tungt for deg å flakse med armene helt til ZRH? Og med så mange som det følget er… du ville ha blitt sliten da ja…. :thumbup :smokin

Originally posted by Jack

Originally posted by Falcon

Blir det ikke tungt for deg å flakse med armene helt til ZRH? Og med så mange som det følget er… du ville ha blitt sliten da ja…. :thumbup :smokin

I tillegg flyr jeg skikkelig dårlig når jeg må bruke hvite hansker. :spin:

Skal vi ha en kongefamilie bør de fly på en royal måte. Jeg synes de bør se til Saudi Arabia når det gjelder standard og variasjon - alt fra små biz-jets opp til 744 med luksuriøs innredning benyttes for å frakte kongefamilien verden rundt. Til og med en egen 752 innredet som mobilt sykehus. :smokin

De flyr da rutefly av og til. Var selv en av de som håndterte ting rundt kongeparets reise med Finnair for noen år siden. Svenske kongeparet har jeg også jobbet med by the way.

Originally posted by The Ticketor

De flyr da rutefly av og til. Var selv en av de som håndterte ting rundt kongeparets reise med Finnair for noen år siden. Svenske kongeparet har jeg også jobbet med by the way.

Kan bekrefte det. Fattern havnet på samme fly som kongen for ikke mange ukene siden. Tror det var fra CPH.

Jeg har også fløyet sammen med Kongen...:spin: ARN-OSL for noen år siden. Jeg tror at det bare var Kongen, og ikke Dronningen.

Originally posted by MountainDew

Synes de kan ta vanlig rutefly.
Det er da ikke bare kongen og dronninga som skal på kosevisitt? Det er en hel skokk med folk som følger med på denne reisen, og de er ikke ansatt av kongehuset. Kongen og dronninga er jo bare trekkplasteret for å få oppmerksomhet rundt Norge. Direktør Hansen i Fiskeridepartementet og Førstesekretær Nilsen i UD, er det ikke mye stå-hei rundt, og kommer ikke i avisene i Sveits. Det gjelder å lage blest for å få oppmerksomhet, se på Richard Branson, han vet å tiltrekke seg oppmerksomhet. :up:

Kanskje greiest å fikse fly selv, så slipper dem oppleve det samme som samferdselskomiteen på Stortinget når dem skal ut å fly. Tviler dog på at en SAS-avgang med kongelig ombord blir innstilt/kansellert :)

Edit: trykkfeil

Originally posted by Hurum

Kanskje greiest å fikse fly selv, så slipper dem oppleve det samme som smaferdselskomiteen på Strotinget når dem skal ut å fly. Tviler dog på at en SAS-avgang med kongelig ombord blir innstilt/kansellert :)

Husker på starten av 90-tallet under en streik, så var de fleste flyene innstilt men flyet til modern gikk fordi også dronningen skulle med, og de da ga dispensjasjon

Synes Sterling har fly til å leie ut i hytt og pine jeg. Dårlig flåteutnyttelse?

Kongen er, om ikke årlig, så ganske jevnlig å fisker laks i Altaelven. (Antar han slipper å delta i fiskekorttrekningen slik vi vanlig dødelige må....) Lakseturene til Alta går så vidt jeg vet alltid med rutefly.

Husker for noen år siden, når Kongen skulle til Mallorca for å seile. Da ble turen gjennomført med rutefly på økonomiklasse ! Tror det var VG som hadde et oppslag om det.

Back