Kongelig transport?

Det er vel det samme som range på delivery flights - lav vekt = lengre rekkevidde? Men noen som kan dette får kommentere.

Ellers er det 65000 som følger flygningen på fr24 nå. Ser også at topp 10-listen er OSL-flights, eksempelvis følger over 20000 DYs flygning fra BUD-OSL.
 
Ser de får en flytid fra Emiratene til Gardermoen på 7,5 time. Er ikke det i grenseland for rekkevidden til en 737, eller har denne maskinen ekstra fuel tanker?

Ingen ekstra tanker. Men den har ganske lav ZFW og tankene er relativt store.
Det hendte -700’ene ble fløyet direkte fra Seattle på leveringsflyvningene.
 
Norsk presse sin dekning av Kongens sykdom og hjemtransport kommer neppe til å gi noen pris for god journalistikk.
 
Ja tydelig at det var en del folk som fulgte flyet på RF24, til og med folk i lunsjen som ikke er flyinteressert kunne melde at de fulgte det på radaren..

For øvrig litt av hvert folk fulgte med på i går, blandt annet ca 30 000 som fulgte DY1553, den som lå like foran på innflygning :lol:

Er det første gang alle top 10 på RF24 har vært OSL flighter mon tro?
 
Norsk presse sin dekning av Kongens sykdom og hjemtransport kommer neppe til å gi noen pris for god journalistikk.


media er alltid mer interresert i klikk på linken og sendingen enn gi relevant informasjon.



https://markmanson.net/why-you-should-quit-the-news


https://gwern.net/doc/culture/2010-dobelli.pdf


News media outlets, by and large, focus on the
highly visible. They display whatever information
they can convey with gripping stories and lurid
pictures, and they systematically ignore the subtle
and insidious, even if that material is more
important. News grabs our attention; that’s how
its business model works. Even if the advertising
model didn’t exist, we would still soak up news
pieces because they are easy to digest and
superficially quite tasty.
The highly visible misleads us.


Take the following event. A car drives over a
bridge, and the bridge collapses. What does the
news media focus on? On the car. On the person
in the car. Where he came from. Where he
planned to go. How he experienced the crash (if
he survived). What kind of person he is (was). But
– that is all completely irrelevant. What’s
relevant? The structural stability of the bridge.
That’s the underlying risk that has been lurking
and could lurk in other bridges. That is the lesson
to be learned from this event.


As a result of news, we walk around with the
completely wrong risk map in our heads.
 Terrorism is overrated. Chronic stress is
underrated.
 The collapse of Lehman Brothers is overrated.
Fiscal irresponsibility is underrated.
 Astronauts are overrated. Nurses are
underrated.
 Britney Spears is overrated. IPCC reports are
underrated.
 Airplane crashes are overrated. Resistance to
antibiotics is underrated
var noe med at mumbai terorren tok opp mer tid på mediekonsum enn terroistene tok i liv.
 
Last edited:
Back
Top