Kongelig transport?

Nå antar jeg SAS ikke gjør det ut av veldedighet og tar seg betalt det som det koster. Og Medevac-oppsettet er vel også bare sertifisert på -700, ikke -800. Så da er utvalget selskap i Norge litt snevert.

Nå er det jo lettere å dytte eksisterende utstyr inn i en -800 enn en 320 da;)
Men nå skal man jo ikke undervurdere kompetansen heller, den er jo vanskeligere å flytte på tvers av selskaper...

Da er kongen og dronningen på vei hjemover i RPJ. Funfact er att FNA ligger rett foran i løypa. Trolig att en av disse trenger en stopp på bensinstasjon før man er helt hjemme.

Da er kongen og dronningen på vei hjemover i RPJ. Funfact er att FNA ligger rett foran i løypa. Trolig att en av disse trenger en stopp på bensinstasjon før man er helt hjemme.

FNA skal vel normalt komme seg helt til Oslo uten å besøke beninsstasjonen. RPJ skal nok nedom Sharaja på veien ser det ut som.

Skal lande 1633 i Sharaj, istedet for 1800, selv om de dro på tid fra Langkawi, og da behøver de vel ikke vente til kl 1900 på neste leg, det var satt opp 1 time stopp der.

Skal lande 1633 i Sharaj, istedet for 1800, selv om de dro på tid fra Langkawi, og da behøver de vel ikke vente til kl 1900 på neste leg, det var satt opp 1 time stopp der.

De drar vel videre straks de er klare tipper jeg, dvs når de har tanket opp, byttet piloter og gjort unna papirarbeidet. Kongelige flyvninger blir vel prioritert slik at de ikke trenger å vente på slots eller andre trafikkbegrensninger.

Sud lurte vel på utreisen til kongeparet ?
Oh. Det tipper vi desverre aldri får vite om siden det var en privat tur, men det var nok med rutefly med siste stopp enten i KUL eller SIN. De to sist nevnte ser ut til å ha flest fly til langkawi.

Dette blir jo bare spekulasjoner, men kan det tenkes at de diverter til Rygge for å forsøke å skygge unna mesteparten av pressekorpset?

Dette blir jo bare spekulasjoner, men kan det tenkes at de diverter til Rygge for å forsøke å skygge unna mesteparten av pressekorpset?

Det er vel lite sannsynlig?
Flyet skal parkere på den militære delen av OSL, og der har ikke pressen adgang (etter det jeg vet).

Det er tydeligvis stor interesse rundt denne flygningen.
VG melder at kl 19.10 da flyet var over Tyrkia hadde 30.000 følgerne på Flightradar24.
ETA Gardermoen er nå ca 23:00.

Politiet er også noe urolig Ift oppmerksomheten siden dem nå advarer bilistene mellom OSL og Rikshospitalet.

For et absurd opplegg media legger opp til - hvor er det kongelige flyet - det er over XX land. Joda jeg sier dette som en flynerd på et flyforum faktisk.

Ser de får en flytid fra Emiratene til Gardermoen på 7,5 time. Er ikke det i grenseland for rekkevidden til en 737, eller har denne maskinen ekstra fuel tanker?

Ser de får en flytid fra Emiratene til Gardermoen på 7,5 time. Er ikke det i grenseland for rekkevidden til en 737, eller har denne maskinen ekstra fuel tanker?
Langkawi-Sharjah tok forøvrig 8:12

Back