Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Men som L-1011 skriver burde dette utløse kompensasjon. I Tromsø er det nok mange som kommer langveisfra, og som fikk uventet lang ventetid. Interessant da om DY tilbyr det de er pliktig til etter forskriftene? Virker ikke slik...eller?
Tally-Ho
Men som L-1011 skriver burde dette utløse kompensasjon. I Tromsø er det nok mange som kommer langveisfra, og som fikk uventet lang ventetid. Interessant da om DY tilbyr det de er pliktig til etter forskriftene? Virker ikke slik...eller?
Nå får sikkert passasjerene kompensasjon vist de ber om det. Selv om de må nok spør, men paxen må vel spør om komp i de fleste selskaper....
Borde inte passagerarna förutom hotell varit berättigade till kompensation enligt EU 261/2004 vid en 12 timmars försening? Norwegians personal har uppenbarligen orsakat förseningen...
Selvsagt er det snakk om cash kompensasjon. Hotel ol trenger man ikke spør om... Poenget var at cash komp er noe man må be hos de fleste selskaper, og ikke et DY fenomen.....
Edit: Det er også nevnt lengre oppe av L-1011 at det er cash kompensasjon det dreier seg om
Jo, men mitt poeng er at ordlyden i forordningen som gir rett til cashkompensasjon gjelder ved kansellering/denied boarding, og ikke forsinkelser. Her er det vel snakk om en forsinkelse og ikke en kansellering. Er ikke dette korrekt? Ved forsinkelser så står det kun at flyselskapet er ansvarlig for å ordne med hotell og måltider, så derfor mitt spørsmål om hvilken kompensasjon dere snakker om. Hvis man har rett på kompensasjon ved forsinkelser så har iallefall jeg gått glipp av store summer.
Forsinkelser over 4 timer regnes iflg flere kendelser som cancellering og giver kompensation. Medmindre der er tale om vejr og andre ting man ikke kunne have undgået. Som udgangspunkt godtages tekniske fejl vel heller ikke som gyldig grund.
Jeg kikket litt tilbake, og det står vel forsinkelser over 3 timer i en del av rettsavgjørelsene skal betraktes som en kansellering i forhold til krav på kompensasjon. Det er imidlertid ikke i min erfaring at dette praktisere av flyselskapene som en kansellering med påfølgende cash kompensasjon.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.