Kompensasjon ved overbooking ?

En jeg kjenner fikk slike vouchere fra KLM og prøvde å bruke dem. Han er ganske så sta og ikke på noen måte ressurssvak, men han måtte bare gi opp. De vare rett og slett umulig å bruke og verdiløse.

Jeg har også hatt en bunke med slike "verdiløse" KLM-vouchere. Forsøkte å bruke vouchere for EUR 300,- som delbetaling for oppgradering BKK - AMS, men fikk til svar at de ikke gjaldt for oppgradering... Jeg var da rimelig frustret over at det ikke var mulig å få benyttet disse til noe fornuftig før de gikk ut på dato, noe damen i skranken hadde stor forståelse for. Men hun hadde ikke myndighet til osv... Men hokus pokus, når jeg skulle gå ombord i flyet hadde den hyggelig damen nok lagt inn et godt ord for meg, for jeg ble oppgradert free of charge:)

Oppgradering på KLM har jeg ikke opplevd, verken før eller siden.

Morsomt å høre forskjellene når sas og united samtidig er overbooket Oslo til Newark. 1200 euro tilbys fra sas og 600 dollar fra United.

I am able to offer you the full compensation under EU regulations which is the equivalent to 600 euros, transferred to each person¿s bank account or vouchers each worth 800 euros. If you choose the cash amount of 600 euros I will require the following bank details for each person:

Da er vouchere verdt € 650,- mottatt for meg om min datter, slik at total verdi i vouchers da blir € 800,- for hver, og for min del er allerede ny tur bestilt og betalt med disse uten problemer.
(Jeg måtte riktignok ut til billettkontoret på SVG med disse, men det er jo greit nok.)
Min samboer og hennes datter, som valgte kontanter, har mottatt € 600,- hver på sine kontoer.

Maks service fra KLM dette synes nå hvertfall jeg !

Back