• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kompensasjon ved forsinkelse

A-380

ScanFlyer Silver
Opplevde paa min reise LHR-SIN-AKL at forste flight ble forsinket med 4t30m p.g.a tekniske problemer med flyet. Dette gjorde at jeg misten neste fly i SIN, og dermed havnet ca 12t senere enn planlagt i AKL. SQ ga oss mat og hotell, men har jeg krav paa mer, saann som dekket ubrukt hotellrom og pengekompensasjon? Billetten var gjennomgaaende med SQ hele veien.
 
Ubrukt hotellrom er en "følgeskade" så det er tvilsomt om du får dekket det. Hvorfor skulle du får penger når du har fått mat og hotell??
 
Flyet vårt var 3-4 timer forsinket fra DXB. Det endte med at vi ikke nådde siste fly til DPS fra KUL, og måtte overnatte i KUL. Vi fikk overhodet INGENTING dekket fra Emirates sin side. Vi klaget og vi klaget, vi ble lovet nye billetter ventene når vi ankom KUL, men der var det faktisk ingen som møtte oss! Så vi snakket med første og beste representant, det var ett MH fly som gikk 10-20min etterpå. Og EK hadde hatt god tid til og organisere det der. JAJA, en ferie er en ferie. Og dog det var en dårlig start så ble det en jævelig bra, og aerofil ferie. :)
 
Last edited:
Opplevde paa min reise LHR-SIN-AKL at forste flight ble forsinket med 4t30m p.g.a tekniske problemer med flyet. Dette gjorde at jeg misten neste fly i SIN, og dermed havnet ca 12t senere enn planlagt i AKL. SQ ga oss mat og hotell, men har jeg krav paa mer, saann som dekket ubrukt hotellrom og pengekompensasjon? Billetten var gjennomgaaende med SQ hele veien.

Du har ikke krav på økonomisk kompensasjon ved forsinkelser, kun mat , drikke og hotell.
 
Også viktig å skille på om flyet er starter/ender i Europa/EØS. Andre regler andre steder i verden. Ser ut som en del tror at EU-forordningen om forsinkelser/kanselleringer gjelder world wide.
 
Opplevde paa min reise LHR-SIN-AKL at forste flight ble forsinket med 4t30m p.g.a tekniske problemer med flyet. Dette gjorde at jeg misten neste fly i SIN, og dermed havnet ca 12t senere enn planlagt i AKL. SQ ga oss mat og hotell, men har jeg krav paa mer, saann som dekket ubrukt hotellrom og pengekompensasjon? Billetten var gjennomgaaende med SQ hele veien.

Du har fått det du har krav på. Hva mer kan du kreve egentlig?
 
Back
Top