Kompensasjon ved forsinkelse

A-380

ScanFlyer Silver
Opplevde paa min reise LHR-SIN-AKL at forste flight ble forsinket med 4t30m p.g.a tekniske problemer med flyet. Dette gjorde at jeg misten neste fly i SIN, og dermed havnet ca 12t senere enn planlagt i AKL. SQ ga oss mat og hotell, men har jeg krav paa mer, saann som dekket ubrukt hotellrom og pengekompensasjon? Billetten var gjennomgaaende med SQ hele veien.

Ubrukt hotellrom er en "følgeskade" så det er tvilsomt om du får dekket det. Hvorfor skulle du får penger når du har fått mat og hotell??

Flyet vårt var 3-4 timer forsinket fra DXB. Det endte med at vi ikke nådde siste fly til DPS fra KUL, og måtte overnatte i KUL. Vi fikk overhodet INGENTING dekket fra Emirates sin side. Vi klaget og vi klaget, vi ble lovet nye billetter ventene når vi ankom KUL, men der var det faktisk ingen som møtte oss! Så vi snakket med første og beste representant, det var ett MH fly som gikk 10-20min etterpå. Og EK hadde hatt god tid til og organisere det der. JAJA, en ferie er en ferie. Og dog det var en dårlig start så ble det en jævelig bra, og aerofil ferie. :)

Last edited:
Opplevde paa min reise LHR-SIN-AKL at forste flight ble forsinket med 4t30m p.g.a tekniske problemer med flyet. Dette gjorde at jeg misten neste fly i SIN, og dermed havnet ca 12t senere enn planlagt i AKL. SQ ga oss mat og hotell, men har jeg krav paa mer, saann som dekket ubrukt hotellrom og pengekompensasjon? Billetten var gjennomgaaende med SQ hele veien.

Du har ikke krav på økonomisk kompensasjon ved forsinkelser, kun mat , drikke og hotell.

Også viktig å skille på om flyet er starter/ender i Europa/EØS. Andre regler andre steder i verden. Ser ut som en del tror at EU-forordningen om forsinkelser/kanselleringer gjelder world wide.

Du har fått det du har krav på. Hva mer kan du kreve egentlig?

Back