Kommer SAS besöka KLM och ta efter?

Re: Kommer SAS besöka KLM och ta efter?

Sånn litt på sidelinjen av knutepunkter og trafikkmønster. Er det det ikke sannsynlig at SAS vil ta etter Air France og KLM sitt servicekonsept på sine flyvninger også?

At SAS Plus og GO skrotes og man går tilbake til vanlig businessklasse og økonomiklasse. Og buy-on-board skrotes i økonomiklasse på short haul og man heller går inn for å servere en liten snack med et utvalg av drikkevarer utover kaffe og te etc.?

KLM Business er jo basically PLUS, så det bør være en enkel sak

Ja, men med litt bedre mat, litt ekstra legroom og ledig midtsete på 737. Syntes KLMs business er fit for purpose, så har ingen problem hvis SK velger den retningen.

Nå har jeg bare fløyet KLM på økonomi de seneste årene og den ligger jo i allefall på linje - om ikke over Plus hos SAS…så håpet er absolutt at de prøverå nærme seg sine nye eiere.

Ja, men med litt bedre mat, litt ekstra legroom og ledig midtsete på 737. Syntes KLMs business er fit for purpose, så har ingen problem hvis SK velger den retningen.

Jo, jeg er faktisk enig i det. Så lenge man får 737 så er det helt innafor. :)

Min personlige gjetning er at vi kommer til å se business class på flyvninger ute for Skandinavia til og fra CPH, men ikke nødvendigvis ARN/OSL. Buy on board er nok kommet for å bli, og jeg dere Plus som egen klasse ryker.

Ikke helt utenkelig at SAS får samme servicekonsept som KLM og Air France. Det er mitt håp.

Ikke helt utenkelig at SAS får samme servicekonsept som KLM og Air France. Det er mitt håp.

I economy foretrekker jeg faktisk BoB, da får jeg det jeg ønsker. Tror ikke jeg er alene om det, og økonomien er bedre for selskapet om enn mer omstendelig for crew.

I economy foretrekker jeg faktisk BoB, da får jeg det jeg ønsker. Tror ikke jeg er alene om det, og økonomien er bedre for selskapet om enn mer omstendelig for crew.
Håller vverkligen inte med. Blir besviken numer på Lufthansa och Swiss och Austrian med den skiten de har i sitt utbud numer. Schnitzel på Austrian är supersorglig.

Ifb servicekonseptet ombord så kan man kanskje håpe på en forbedring. Nå har jeg ikke flydd AFKL på en lang stund så jeg er ikke den rette til å sammenligne det vs hva SAS har i dag.
Men imo kunne jeg tenkt følgende på shorthaul.
Business: Garantert ledig midtsete og gratis WIFI. På matsiden, gratis måltid fra en egen meny (på shorthaul gjerne med 2 forhåndsbestemte valg). I tillegg til mulighet til å velge gratis fra BOB på lengre flighter (3 timer +).
Economy: Gratis kaffe/ te + 1 non-alkohol drikke og enkel snack (sjokolade, kjeks, pretzel lignende, is om sommeren osv..) på lengre flighter (på f.eks 3 timer +) tilbys det også BOB.

Frokostboksen bør imo beholdes videre, med tanke på hvor viktig frokost er for Skandinaviere.

Skal SAS vinne frem og skille seg fra Norwegian og andre LCC, så trenger dem å tilby høyere service og da kan enkel snack og drikke være et godt tiltak. Selv om man ikke fåe mye verken hos AFKL eller LH, så er det noe jeg tror de fleste sette pris på.

Last edited:
Back