Kommer Røros til OSL

Status
Not open for further replies.
Re: Kommer Røros til OSL

Originally posted by Balle Chlorin

Originally posted by exflyplassdame

Samme her hørt fra en ansatt i dy som sa at Røros hadde startet og kjøpe utstyr til og drive med handling på OSl.

ser at dy har mange forsinkelser i kveld snakket med en kamerat som sa at NP sliter med lite folk på rampsiden i dag/kveld.

Spennede med gamle:old bu folk tilbake på OSl

Nå tror jeg vel kanskje ikke akkurat at gamle BU folk som jobber i Røros Flyhandling kommer til å forlate jobbene sine rundt omkring i landet, selge husene sine, ta ungene ut av skolen, få ektefeller/samboere til å si opp jobbene sine for å flytte til Jessheim og jobbe på Gardermoen. Jeg betviler vel også sterkt at folk som jobbet i BU i "gamle dager" kommer til å si opp sine nåværende jobber og hive jobbsøknader i posten. Tror nok et nyetablert handlingselskap på OSL vil slite akkurat like mye som andre aktører med å skaffe folk.

Det jeg mente var at Røros er gamle braathens folk som driver på for fullt med handling. Jeg sa ikke at de som jobbet i bu kommer tilbake.
Du må ikke tolke alt på din måte. Dt ligger noe bak teksten :wink

Tar av meg hatten for hva "folket" på Røros har fått til...

Joda, folka i Røros flyservice har gjort det bra de. Men.. det er stor forskjell å drive bakketjenester i Trondheim, kontra handle f.eks NAS på Osl. På Værnes har de skjelden mer enn max 3 bevegelser samtidig, på Osl kan de ha opptil 15-20 på engang. Så det er ikke sikkert at det selskapet hadde gjort jobben bedre enn de andre som har prøvd tidligere.

De folka i Røros Flyservice, i allefall de gamle "gutta" (no offence kvinner!) var da vant til travle dager mens de jobbet i BU på TRD de da, så litt mere press enn de har hatt nå tipper jeg de klarer UTMERKET!

Det er vel ikke bare lite bemanning på NP som har ansvaret for at DY har en så lav ontime. Greit NP sliter med å skaffe folk, men det er vel noe alle andre aktører på OSL gjør for øyeblikket også? Det er veldig enkelt å sette skylden på NP, men DY må også ha fly som klarer å gå mer enn 1 legg uten at de får TD. Så ontimen er ikke kun NP som har skylden for bare så det er sagt.

Blir noen spennende mnd fremover=) Ha en flott kveld folkens!=)

Vel, den dagen deres "offtime" var 38% var det såvidt jeg kunne se 2!! TD delays.. og da nytter det heller ikke legge skylden på flyene..

Men rett som du sier, det blir noen veldig spennende uker fremover.

Ja, men ontimen de siste 2-3 ukene er vel ikke veldig mye over 65%?:P så snakker generelt.. men ja, jeg ser hvor du vil hen..

Men noe jeg lurer på er om DY er villig til å tape så mye penger fremover for å "redde" kanskje noen skarve codeshare ruter med finnair? er det verdt de pengene de taper i øyeblikket? blir moro å se hva som skjer...

Skammelig.. - spørs om de ikke snart MÅ ofre penger for ett bedre rykte.. for dette holder ikke (uansett grunn)

det jeg mener...er de villige til å "ofre" alle de pax de mister nå, mot noen få ruter med finnair til asia?i mine øyne er det ikke tvil hva som burde blitt gjort. og å sammenligne osl mot andre flyplasser som håndterer dy rundt om i norge er bare latterlig, for osl håndterer fler ruter per dag enn hva de resterende stasjonene som dy er innom i norge gjør til sammen..

On timen til Norwegian på OSL er jo katastrofal. Her MÅ noe gjøres.

Har fløyet en del med Nowegian til og fra Gardermoen. No offence Northport men det ser ikke særlig profft ut.

Hva mener alle her med at DY må ut med så mye penger dersom de ønsker å bytte handling selskap??
:question:

Aa si opp en kontrakt foer tiden kan vaere ganske saa dyrt .....

Det er ikke sikkert det koster DY noe særlig å si opp kontrakten. Regner med NP måles på diverse paramtere i forhold til kontrakt, og at det er en klausul i kontrakten hvor DY kan komme seg ut dersom NP ikke tilfredsstiller kravene. Blir overrasket dersom de ikke har en slik klausul.

Originally posted by LN-BRK

Det er ikke sikkert det koster DY noe særlig å si opp kontrakten. Regner med NP måles på diverse paramtere i forhold til kontrakt, og at det er en klausul i kontrakten hvor DY kan komme seg ut dersom NP ikke tilfredsstiller kravene. Blir overrasket dersom de ikke har en slik klausul.

Bra vi kommer tilbake til det som tråden handler om. Hakking på NP er ikke så interessant å lese.

DY har sikkert noen klausuler i kontrakten men det finnes jo ingen alternativer på OSL for tiden og et helt nytt firma enda engang vil ikke gi noen umiddelbar løsning, kanskje på sikt men også det er usikker. Mine skilder sier at ryktet bare er et rykte.

Hilsen,
Laurenz

Sikkert, men ikke over natta. Svært mange har sluttet i Servisair siden den gang så det vil ta tid å få inn nok folk. Men mye av kompetansen er der enda så klart det går.
Er vel et spørsmål om pris.

Hilsen,
Laurenz

Aa si opp en kontrakt foer tiden kan vaere ganske saa dyrt .....

Jo den kjøper jeg Andy, men hva står i kontrakten ifm kontraktsbrudd? De får IKKE det produktet de i utgangspunktet, og NP har hatt 12-13 mndr snart på seg til å bedre tingene - men ingenting hjelper....

Status
Not open for further replies.
Back