• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kommer «Inflight magazines» tilbake?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Kommer «Inflight magazines» tilbake?

Hva tror folket? Vil vi igjen se Scandinavian Traveller, N eller Lufthansa Magazin i papirutgave i setelommen igjen? Hardt savnet disse de siste årene…eller er det som med avisene Virik tidligere når vi gikk ombord…nice to men ikke need to have?

Re: Kommer «Inflight magazines» tilbake?

Det eneste jeg egentlig savner der er ting som rutekart og sånt, ellers er det jo mye reklame for dårlig vin i en sånn blekke

Jeg håper Scandinavian Traveller kommer tilbake i papirutgave i SAS Lounge og/eller setelommen.
Har alltid med aviser på fly. Og jeg tok alltid med meg Aftenposten og Dagens Næringsliv når jeg var innom Loungen, nå må jeg kjøpe de.
JA! Jeg savner veldig å ikke kunne lese ting på ekte papir!

Kort svar: Nei. Økonomene graviterer mer og mer inn i ledelsen og alt som koster noe uten å skape «målbar verdiskapning» blir borte. Dessuten tar vel de fleste med egen underholdning på diverse duppeditter. Noen foretrekker papir, men de må nok kjøpe dette selv før avgang.

Må innrømme at det er svært lenge siden jeg åpnet et slikt. Så lenge jeg har min kindle og musikkspiller, så har jeg så jeg klarer meg.

Jeg håper Scandinavian Traveller kommer tilbake i papirutgave i SAS Lounge og/eller setelommen.
Har alltid med aviser på fly. Og jeg tok alltid med meg Aftenposten og Dagens Næringsliv når jeg var innom Loungen, nå må jeg kjøpe de.
JA! Jeg savner veldig å ikke kunne lese ting på ekte papir!

Var det meningen man kunne ta de med ut av loungen?

Ellers er vel prisen for en papiravis fortsatt minimal når man først er på tur og har betalt fly, hotell, etc. etc.

Kort svar: Nei. Økonomene graviterer mer og mer inn i ledelsen og alt som koster noe uten å skape «målbar verdiskapning» blir borte. Dessuten tar vel de fleste med egen underholdning på diverse duppeditter. Noen foretrekker papir, men de må nok kjøpe dette selv før avgang.

En ting jeg lurer på Knut.
Hvis du kan velge, hva foretrekker du: Aviser på diverse duppeditter eller papir avis?

En ting jeg lurer på Knut.
Hvis du kan velge, hva foretrekker du: Aviser på diverse duppeditter eller papir avis?

Kommer litt an på. Korte ingresser er greit på telefonen, men fordypningsstoff foretrekker jeg på papir. Jeg trenger ikke Wi-fi ombord. Dog er store aviser krøkkete å lese på offentlig transport, så jeg tar gjerne med et blad/magasin på lengre turer.

Inflight-magasin savner jeg egentlig ikke, det var stort sett en leder skrevet av sjefens pressesekretær der vedkommende ønsket velkommen ombord og sa at flyselskapet bestandig prøvde å gjøre sitt ytterste for at passasjerene skulle ha det så bra som mulig. (Ha-ha!). Videre var det, som Someone også påpeker, en haug med reklame for enten dyre ting man kunne kjøpe ombord for å døyve dårlig samvittighet overfor slekt og venner, eller noe fjas man ikke trengte. Deretter var det et dybdeintervju med en eller annen verdensberømt person man aldri hadde hørt om, og helt bakerst var det en ikke helt oppdatert oversikt over flyflåten og «tekniske data» som de som visste noe om fly ikke trengte og de som ikke visste noe om fly ikke skjønte. Det grelleste eksemplet på fjas i så henseende var vel SAS’ oversikt over drivstofforbruk på de forskjellige flytypene, uttrykt som antall liter per passasjer (med fullt fly) per kilometer. Markedsavdelingen syntes vel det så mer spiselig ut med 0,032 liter pr km enn 8700 liter i timen.

Det jeg virkelig savner er en liten skjerm som hele tiden viser hastighet, høyde og kurs, gjerne sammen med et kart.

Nuvel, dagens lille rant, godt å få det ut. Nå hagearbeid!

Jeg synes inflight magazines var fine å lese i før. Ikke så mye på grunn av alt fjaset. Men flåteoversikt og rutekart var superinteressant. Nå finner man vel mye bedre flåteoversikter på internett. Så jeg hadde personlig foretrukket internett ombord.

Ellers enig med siste taler vedr. skjerm med kart, høyde, fart osv.

Tror heller ikke det kommer tilbake i print. Når selv Narvesen åpner nye kiosker helt uten blader/magasiner til salgs så er jo det også tegn på at print er veldig 2019…selv om helgene her i huset fortsatt byr på aviser på den gode gammeldagse måten.

Så at magasinet var tilbake hos KLM i hvert fall, selv om jeg ikke leste noe i det. Sidemannen derimot syntes det var så mye interessant turistinformasjon om Nederland at han tok det med seg.

Det finnes også store variasjoner i kvaliteten på innholdet i disse bladene. Og KLM sitt Holland Herald er absolutt blant de bedre, men vil jeg savne de? Det tror jeg ikke.

Det jeg virkelig savner er en liten skjerm som hele tiden viser hastighet, høyde og kurs, gjerne sammen med et kart.

Ja, det savner jeg også. En skjerm med slik informasjon hadde vært helt fantastisk.
Jeg husker når NSB togtype 70 (mener det var den) var nytt på Østfold banen, da hadde de infoskjerm med info om hvor fort toget kjørte. Det var så moro å følge med på. Ja, så jeg savner veldig en infoskjerm på fly.

Var det meningen man kunne ta de med ut av loungen?
.

Ja, jeg tok den med i flyet og leste den der og så ga jeg den til Cabin crew. Og de takket meg.
Akkurat som tidligere når vi fikk avisen når vi gikk ombord, og så ga jeg den tilbake til crew.

Ja, det savner jeg også. En skjerm med slik informasjon hadde vært helt fantastisk.
Jeg husker når NSB togtype 70 (mener det var den) var nytt på Østfold banen, da hadde de infoskjerm med info om hvor fort toget kjørte. Det var så moro å følge med på. Ja, så jeg savner veldig en infoskjerm på fly.

Icelandair har slike skjermer og det var vel stort sett det jeg så på tur/retur Seattle i fjor.

Kort svar: Nei. Økonomene graviterer mer og mer inn i ledelsen og alt som koster noe uten å skape «målbar verdiskapning» blir borte.

Nå er jo ikke nødvendigvis disse magasinene en kostnad for selskapene. Det er noe de skal tjene penger på.

Kommer litt an på. Korte ingresser er greit på telefonen, men fordypningsstoff foretrekker jeg på papir. Jeg trenger ikke Wi-fi ombord. Dog er store aviser krøkkete å lese på offentlig transport, så jeg tar gjerne med et blad/magasin på lengre turer.

Helt enig med deg KnutW. Er det noen som husker tilbake i gamle dager da Aftenposten og BT (og sikkert mange flere) kom ut i fullformat med fire deler. De avisene var så svære at en måtte ha en hel treseter for seg selv og plassere seg i midtsete for i det hele tatt ha muligheten til å få lest i avisen.

Ja, de er vel mer eller mindre reklamefinansierte. Og litt av forklaringen hvorfor de normal er ganske så uinteressante

Ja, de er vel mer eller mindre reklamefinansierte. Og litt av forklaringen hvorfor de normal er ganske så uinteressante

Samme grunn jeg kun lytter til NRK radio….reklame er støy.

Er jo bare å dra opp Flightradar24-appen om man har inflight Wi-Fi. Det jeg stort sett bruker inflight Wi-Fi til....å følge med på FR24 [emoji2929][emoji2929]

Back