• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kommende Norwegian-destinasjoner fra Sandefjord Torp?

NorwayDY

ScanFlyer Blue
Norwegian sa at det ville komme flere Norwegian destinasjoner fra Sandefjord Torp til vinteren om dagens destinasjoner går bra. Jeg var en tur innom lavpriskalenderen for å se. Ser at Nice, Alicante, Malaga, Palma Mallorca, Gran Canaria, Antalya selger endel. Berlin er ruten som ser ut til å slite mest ser det ut som. Evenes har en avgang som ser ut til å nærme seg full. Noen som ser ut til å være halvfulle. Men bare spekulasjoner fra min side. Vet jo ikke hvor mange plasser som er til hva slags prisnivå, men bare slik jeg føler det når jeg var på lavpriskalenderen å så på de forskjellige destinasjonene nå.

Bergen og Trondheim kommer ikke til å gå så mye opp i pris akuratt nå for Norwegian har en lavpriskampanje fra Torp nå for å få passasjerene i konkurransen med Widerøe.

Hva tror dere kan bli de neste rutene som kommer fra Sandefjord Torp?
Håper på en liten debatt og gjerne med de neste destinasjonønskene.
 
Norwegian sa at det ville komme flere Norwegian destinasjoner fra Sandefjord Torp til vinteren om dagens destinasjoner går bra. Jeg var en tur innom lavpriskalenderen for å se. Ser at Nice, Alicante, Malaga, Palma Mallorca, Gran Canaria, Antalya selger endel. Berlin er ruten som ser ut til å slite mest ser det ut som. Evenes har en avgang som ser ut til å nærme seg full. Noen som ser ut til å være halvfulle. Men bare spekulasjoner fra min side. Vet jo ikke hvor mange plasser som er til hva slags prisnivå, men bare slik jeg føler det når jeg var på lavpriskalenderen å så på de forskjellige destinasjonene nå.

Bergen og Trondheim kommer ikke til å gå så mye opp i pris akuratt nå for Norwegian har en lavpriskampanje fra Torp nå for å få passasjerene i konkurransen med Widerøe.

Hva tror dere kan bli de neste rutene som kommer fra Sandefjord Torp?
Håper på en liten debatt og gjerne med de neste destinasjonønskene.
FRA og LGW/LHR (til tross for FR sin rute til STN) ville nok vært en god idé tror jeg, og muligens BCN.
 
Tror at London, København og Roma kunne blitt godt besøkt med folk fra vestfold + sørover. Men hvem vet, mange vil ha forskjellig steder
 
Berlin-ruten vil neppe holde i lengden. London er den eneste storbyruten jeg har tro på, men regner ikke med at det blir så mange storbyruter, heller flere sikre Syden-ruter, f.eks. Kroatia.
 
Norwegian sa at det ville komme flere Norwegian destinasjoner fra Sandefjord Torp til vinteren om dagens destinasjoner går bra. Jeg var en tur innom lavpriskalenderen for å se. Ser at Nice, Alicante, Malaga, Palma Mallorca, Gran Canaria, Antalya selger endel. Berlin er ruten som ser ut til å slite mest ser det ut som. Evenes har en avgang som ser ut til å nærme seg full. Noen som ser ut til å være halvfulle. Men bare spekulasjoner fra min side. Vet jo ikke hvor mange plasser som er til hva slags prisnivå, men bare slik jeg føler det når jeg var på lavpriskalenderen å så på de forskjellige destinasjonene nå.

Hvordan kan du lese av lavpriskalenderen hvilke ruter som selger godt og dårlig?
 
Tror priser i lavpriskalenderen egner seg dårlig til å dra slutninger om hvordan ei rute går.
Mine 2 cent er at sydenrutene er dyrere fordi:
1) det er mye lengre til syden enn til Berlin.
2) Syden selger som hakka møkk fra Norge uansett, ingen vits i å selge billettene på billigsalg. At man kanskje må selge noen billige billetter for å fylle opp setene til Berlin betyr ikke nødvendigvis at ruta ikke er lønnsom, bare at man ikke har like høy yield på de billigste billettene som til syden.
3) Til Berlin er det sannsynligvis noen forretningreisende og andre som sitter med dyrere billetter som subsidierer resten. Vil tro det er minimalt med slike kunder på et fly til syden.

DY har forøvrig lenge hatt ruter til Berlin fra mange steder i skandinavia, og ser ut til å ha hatt suksess med disse, så jeg ville ikke sett bort fra at de kan få det til å funke fra Torp óg :)
 
Back
Top