Re: Komme i kontakt med pilot (ansatt i større flyselskap.)
Da kommer jeg med mitt første innlegg her på forumet (fulgt med siste 6mnd uten å registrere meg).
Jeg ser du nevner Aviator lenger opp.
Var på besøk der i våres, og kan anbefale Aviator på det sterkeste. De er ledende innen timebulding til CPL, da de bruker to motors fly på all trening foruten PPL.
Jeg begynner der 1. Februar, og har det siste året sett på godt over 10 skoler i Europa og USA. Kostnaddsmessig har jeg ikke funnet noen skoler som kan måle seg opp mot Aviator. Tørr påstå at du (etter minstekravene) kan klare deg med ett lån på 520.000 NOK med dagens kurs. Da kan du inkl. absolutt alle utgifter (tatt i betraktning at du fortsetter som instruktør, og bruker de "rundt" 8000-12000 USD på leveomkostninger mens du "jobber" som instruktør). Rundt 360.000 i USA og det resterende beløpet på å konvertere til europeiske sertifikater (inkl ATPL teori, u/leve omkostninger).
Det noen også gjør er å kjøpe seg timer på turbin med Eageljet:
http://www.eaglejet.net/FCatalog.asp?Submit=Display
Da tørr jeg påstå du rykker fram i søknadsbunken hos flyselskapene er i Europa når du kommer hjem.
Gå inn på
www.scandinavianpilots.com, og kontakt Tom Seglènd hvis du skulle finne det interessant.
Du kan ikke ta standpunkt i dagens marked når du skal gå inn for å påbegynne en flygerutdanning. Du må derimot se på utviklingen, og det spås jo en kjempe fremtid for de som i dag har brukt 100 tusenvis av kroner på en trafikkflyger utdanning.
Man må derimot belage seg på å jobbe utenlands for å få timer i luften.
Mange bra skoler å velge mellom, men velg den som gir deg mest igjenn for pengene.
Lykke til!