Enhanced
ScanFlyer Blue
I anledning tråden "Ødelagt høsteferie" så kom jeg til å tenke på følgende problemstilling (delvis selvopplevd):
La oss si at du bestiller en billett med et selskap; f.eks. fra Utlandet -> OSL. Så har du, et par timer senere, nok en enveisbillett med samme selskap fra OSL -> vilkårlig sted i Norge. Altså to adskilte billetter; begge av den billige typen uten refusjon og ombooking etc. Hvem har da skylden hvis flyet til OSL blir forsinket, slik at du ikke rekker neste tur? Bør et flyselskap i en slik situasjon godta skyld (siden det er deres feil at du ikke rakk flyet) og gi deg en ny billett, selv om du i utgangspunktet ikke har slike rettigheter på billetten? La oss anta at dette er et større selvskap, og ikke et lavprisselskap som overhodet ikke vil at du skal bestille connections på den måten.
(Fasit på hva de bør gjøre og hva som skjedde i den nesten selvopplevde situasjonen kommer senere
)
Morten.
La oss si at du bestiller en billett med et selskap; f.eks. fra Utlandet -> OSL. Så har du, et par timer senere, nok en enveisbillett med samme selskap fra OSL -> vilkårlig sted i Norge. Altså to adskilte billetter; begge av den billige typen uten refusjon og ombooking etc. Hvem har da skylden hvis flyet til OSL blir forsinket, slik at du ikke rekker neste tur? Bør et flyselskap i en slik situasjon godta skyld (siden det er deres feil at du ikke rakk flyet) og gi deg en ny billett, selv om du i utgangspunktet ikke har slike rettigheter på billetten? La oss anta at dette er et større selvskap, og ikke et lavprisselskap som overhodet ikke vil at du skal bestille connections på den måten.
(Fasit på hva de bør gjøre og hva som skjedde i den nesten selvopplevde situasjonen kommer senere

Morten.