Kombinert tur HKG/SIN rundt påske

ghostern

ScanFlyer Blue
Kombinert tur HKG/SIN rundt påske

Vi er ein vennegjeng som tenker på å reise til SIN og HKG neste påske, og har begynt å sjå oss litt rundt etter alternativ. Etter å ha bladd litt i gamle tråder her, så ser det ut som f.eks LH pleier å ha early-bird sal i juni i vinterperioden.

Spørsmålet er då om påskedatoer (i.e 23.mars - 31.mars) vanlegvis er unntatt frå slike tilbod? For eg ser no at ein kan få denne ruta for 5300 NOK med Finnair. Det er dòg utan flighten SIN - HKG, men dette er vel noko eit lavprisselskap der borte kan fikse ;)

Er det realistisk å få satt saman heile pakka til under 6000NOK, som det ser ut til å ligge på per d.d. Altså OSL - SIN - HKG - OSL?

Re: Kombinert tur HKG/SIN rundt påske

Erfaringsmessig er det relativt ofte at sånne tilbud ikke gjelder i påsken, dette gjelder LH - er mer ukjent hvordan øvrige selskaper praktiserer dette. Du har da heller aldri noen garanti for at HKG og SIN er av de destinasjonene som er berørt av tilbudene. 5300 NOK for denne ruta er billig, HKG-SIN får du for 5-600 kr med Jetstar eller Tiger Airways.

Er målet å få denne turen billig anbefaler jeg å gå for Finnair billettene, det er lite sannsynlig at du får denne routingen billigere enn 5300 NOK. Skulle det dukke opp et tilbud med HKG og SIN så taper du i verste fall bare noen hundrelapper.

Jeg har forståelse for at pris er viktig, men (i mine øyne) hvis du ønsker å "leve litt" så kan jeg anbefale OSL-LHR-SIN-HKG-OSL, hvor OSL-LHR = SK og LHR-SIN = SQ a380, og HKG-FRA/MUC = LH.

Det er jo billig disse stedene du skal til uansett, så hvorfor ikke kose seg litt på turen? :)

Hei, og takk for tilbakemelding. Får høyre med gutta om dei er klar for bestilling etter kvart då ;)

Jeg har forståelse for at pris er viktig, men (i mine øyne) hvis du ønsker å "leve litt" så kan jeg anbefale OSL-LHR-SIN-HKG-OSL, hvor OSL-LHR = SK og LHR-SIN = SQ a380, og HKG-FRA/MUC = LH.

Hehe, eg er inne på tanken. Å fly A380 hadde vore meget ålreit. Har ikkje flydd A340 heller (som Finnair flyr på desse strekningane, så ein ny flytype vert det nok uansett). Men LHR-SIN og HKG-MUC vil vel kunne gi begge desse! Det må dòg vere relativt overkommeleg prismessig ;) Får sjå kva eg kan få til.

Back