Kombinasjonsbilletter med Norwegian og Norse

TRDmiler

ScanFlyer Blue
Hei

Vurderer en tur til Thailand med familien i neste vinter og vurderer å fly med Norse. Vi reiser fra TRD.

Jeg ser at Norwegian og Norse har samarbeid slik at vi kan booke TRD-OSL-BKK. Imidlertid er dette ikke interline, og så vi må ta ut bagasjen i OSL og sjekke inn på nytt.

To spørsmål knyttet til dette:

1. Hvor lang tid ville dere passet på at dere hadde i OSL?
  2. Hva skjer om den første flighten fra TRD til OSL med Norwegian blir forsinket eller innstilt slik at vi mister flyet fra OSL til BKK med Norse? Hvilke forpliktelser har Norse da? Må de skaffe oss nye billetter og evt. hotell i mellomtiden?

/ TRDmiler

Det er vel strengt tatt ingen direkte samarbeid mellom Norwegian og Norse.

Er et reisebyrå på Island som heter Dohop som "syr" sammen flyvninger.

Tror jeg ville satt meg nøye inn i vilkårene (det som står med liten skrift)

Slik jeg har skjønt det vil de kun booke om til neste ledige Norse flight som går om x antall dager...

Hei

Vurderer en tur til Thailand med familien i neste vinter og vurderer å fly med Norse. Vi reiser fra TRD.

Jeg ser at Norwegian og Norse har samarbeid slik at vi kan booke TRD-OSL-BKK. Imidlertid er dette ikke interline, og så vi må ta ut bagasjen i OSL og sjekke inn på nytt.

To spørsmål knyttet til dette:

1. Hvor lang tid ville dere passet på at dere hadde i OSL?
  2. Hva skjer om den første flighten fra TRD til OSL med Norwegian blir forsinket eller innstilt slik at vi mister flyet fra OSL til BKK med Norse? Hvilke forpliktelser har Norse da? Må de skaffe oss nye billetter og evt. hotell i mellomtiden?

/ TRDmiler

Reiseforsikringen din har svaret her, tipper minst 2 timer for at de skal dekke videre forbindelse om det går galt, men ville selv lagt inn tre timer om du skal sende bagasje.

Back