Koffert - forum ? - Erfaringer etc...

peterfox

Peter Fox
Hei,

Det begynner å bli en del "koffert"-prating på Flyprat.
For å definere dette;

http://no.wikipedia.org/wiki/Bagasje

Hva en har med seg, og hva man transporterer bagasjen i, varierer med reisemåte og formål. For en enkelt person på reise med offentlig transportmiddel, er det vanligst med bag, koffert eller ryggsekk.

Flyselskapene har satt grenser for både samlet bagasjevekt, og ytre mål for kabinbagasje, mens andre former for transport på land eller sjø, ikke har slike grenser. Det er også grenser for hva man kan medbringe i bagasjen når man reiser med fly. Eksempler på gjenstander man ikke kan medbringe i bagasjen er:
Radioaktivt materiell
Diverse sprengstoff

Mye er logisk, mye er regler osv.
Hva med det fora hvor man bekjenne sine synder for overvekt etc.

Hei,

Mye er logisk, mye er regler osv.
Hva med det fora hvor man bekjenne sine synder for overvekt etc.

Reiste hjem på gamle I class, EBG-award travel. Hadde to store kofferter og 1 WEBER grill,
Ja reiser ikke tur / retur i 2005 uten Weber.
Weber var kjøpt inn på Wal-Mart til USD 299,- (billig den gang), sjekket denne inn sammen med 2 store Samsonites, kort spørsmål fra Check-in agent, "What is the weight on that items?",
jeg svarte maks 32 kg, og så var det OK
Problemet dukket først opp i OSL, spesialbaggasje, regnvær osv..
Hva har skjedd her..Små defekt emballasje, men med tanke på all biffen denne har servert, er jeg fortsatt glad i min "billige" Weber

En god koffert er godt å ha. Noen flyselskap, som "Kjos air", tar betalt for innsjekket bajasje. Da er det greit å ha en koffert som ikke er større enn at du kan ta den med inn. Noen kroner spart på det.

Ellers har jeg vert med på å kjøpe en ekstra koffert på reisen. Fordi reisefølget handla så mye.

Antar dette går litt under denne tråden.

Noen her som har tips til en rimelig, lett og solid koffert som funker til å ha med seg som håndbagasje (evt merke)? Så nettopp at den jeg har fikk seg en stoooooooor sprekke ved det ene hjulet sist reise (som innsjekket), så da må jeg nok få meg en ny en i morgen her i Bergen.

Antar dette går litt under denne tråden.

Noen her som har tips til en rimelig, lett og solid koffert som funker til å ha med seg som håndbagasje (evt merke)? Så nettopp at den jeg har fikk seg en stoooooooor sprekke ved det ene hjulet sist reise (som innsjekket), så da må jeg nok få meg en ny en i morgen her i Bergen.

Samsonite fungerer veldig bra :)

Samsonite fungerer veldig bra :)
Har de et godt utvalg av ikke-hardplastikk kofferter? Ønsker å ha en med litt lommer og slikt på utsiden, og det er det vel fint lite med når den er av plastikk.

Er forøvriv kjempefornøyd med min "digre" Samsonite. Den har overlevd tøff britisk bagasjekasting i mange år, og selv om den er ganske så ripet opp, er jeg veldig fornøyd med holdbarheten ellers.

Hører vel egentlig best innunder Reiseforumet .. ;)
Enig der. Men nå var det her tråden jeg fant i søket lå.

Back