København (hotell m.m. - samletråd)

Re: København (hotell m.m. - samletråd 2011)

Admiral var stilig og elegant, med fin beliggenhet ! Dog et lite minus for at de sannsynligvis har avtale med DFDS, som gjør at man står i stor fare for å havne sammen med grupper av nordmenn (i vårt tilfelle blant annet figuren som går under navnet Charter-Svein).

Re: København (hotell m.m. - samletråd)

Denne gangen havner vi på The Square. Har forøvrig bodd på Admiral for noen år siden og det var en meget positiv overraskelse.

Er det noen som har noen gode forslag til et godt sted å spise så tas det i mot med takk.

S

Denne gangen havner vi på The Square. Har forøvrig bodd på Admiral for noen år siden og det var en meget positiv overraskelse.

Er det noen som har noen gode forslag til et godt sted å spise så tas det i mot med takk.

S

Har bodd på både The Square og Admiral, og likte begge hotellene godt. Jeg likte vel kanskje Admirals beliggenhet bedre.

Hva angår restauranter så er det jo klart at Noma er en mulighet...:) Har riktignok ikke hatt gleden av å spise der selv, men de jeg kjenner som har vært der skryter voldsomt. Krever vel litt hell og lykke i forhold til å få bord...

Drar opp denne jeg.
Ser på et besøk i København for august/september, med familie. 2 voksne og 2 barn(under 2 år). Noen som har kjennskap til hotell med rom med eget soverom ? Ev. om det finnes hotell med connecting-room...?

Drar opp denne jeg.
Ser på et besøk i København for august/september, med familie. 2 voksne og 2 barn(under 2 år). Noen som har kjennskap til hotell med rom med eget soverom ? Ev. om det finnes hotell med connecting-room...?

I påsken 2011 bodde vi en uke på Comfort Hotel G med 1 barn, vår datter på 2 år feiret bursdagen på Tivoli :-)
Adresse: Gyldenløvesgade 19, 1600 København, Danmark

Små leiligheter med kjøkkenkrok, stue og soverom. Vi satt i stuen på kveldene når vår datter sov på soverommet. Dog må man gå gjennom soverommet for å komme til badet.
Vi booket via Coop hotell-kupp så det blev 750 DKK/natt inkl frokost.

Drar opp denne.
Jeg er i København nå og har rom på Radisson Blu ved Hovedbanegården.

Er her 6-7 ganger i året, men da er det alltid mine danske kollegaer som drar meg med på flotte kneippbrød og restauranter.

Er det noen som har noen tips til must see ting? Har hele lørdag og søndag her.
Liker både moderne kunst, shopping og bare se på flotte bygninger. Har også hørt om den originale mathallen, som vist den i Oslo skal være bygget etter.

Tips tas i mot med stor takk! :)

Sleipe Petter (Stordalen) har selvfølgelig ikke ledige bonusrom på sine to hoteller i København sentrum for øyeblikket, selv om hotellene selges til billigste pris. Lar ikke han få gleden av min booking da, og fikset Radisson Blun Royal to netter, betal for en (Club Carlson Gold) så 650 DKR pr natt (Noen som vet hva frokosten koster her?).

Har imildertid Choice Club poeng som går ut i april så ville vært greit å få svidd av disse. Noen som vet om det av og til blir nye ledige bonusrom hos Choice når det nærmer seg aktuell dato? Hadde i utgangspunktet tengt Mayfair, men noen som kan si noe om beliggenheten for det andre Clarion Collection hotellet?

Hvordan fungerer den der 2for1 med Gull? Må være logget inn samt må være helg?

Prøvde også på Clarion bonus booking, men frøkna i telefonen sa at rom på bonus ble revet vekk 1/2 år i forveien når det gjaldt CPH.

Endte opp med Palace på rådhustorget. Noen som har bodd der? Tips til hvilket rom jeg bør ber om?

anbefaling av hotell i København

Hei!
noen som har en anbefaling til hotell i København ?
skal være der fra 22-23 august
må være en god restaurant på hotellet og maks ca 1500 kr per natt
tenkte på Hilton Copenhagen Airport Hotel men en av restaurantene var stengt fram til september

Last edited:
Re: anbefaling av hotell i København

Hilton ville jeg kun tatt om du skal henge på flyplassen. Er nok av hoteller inne i sentrum som har kort vei til all verdens mat. Bodde på Palace Rådhusplassen forrige gang, ganske så greit. Skt Petri får du kanskje til den prisen om det er lite folk.

anbefaling av hotell i København

Bodde på Hilton på CPH noen år tilbake, var ikke dumt det. Fine rom på executive floor, flott utsikt fra lounge og generelt et hyggelig hotell. Ikke noe støy fra flyplassen.

Men hvis du ikke har noe stort ønske om å drive med spotting fra hotellrommet ville jeg nok gått for noe mer sentralt. For all del, gikk fort inn med banen og var ikke noe strev å reise inn på morgenen og ut på kvelden, men er ingen spesielt tungtveiende grunner til å bo der såvidt jeg ser.

Hei!

Hva er å anbefale av fine restauranter i Køben?
Er det Noma som er best? Andre anbefalinger i samme klasse?

Edit: Så nå at Noma er fullt hele februar 2014, så trenger erstatning.

Ikke noe gourmet-restaurant tips, men kan anbefale Sticks'n'Sushi (sushi.dk). De har etterhvert flere steder rundt omkring i byen, og har vært innom både Købehavn K og Vesterbro med stort hell. De har ikke bare fantastisk sushi, men også masse god asiatisk inspirert mat og et bredt utvalg av øl fra østen.

Da ble det brått booket en langweekend i HAM. Mellomlandinger på vei til TRD i CPH med 3,5 timers connection på mandag. Må innrømme at jeg ikke har vært i CPH med fly på 12 år. Har mellomlandet, flydd over, vært der med bil osv, men sist jeg var i byen holdt de på å bygge ny terminal og legge jernbane ut dit.

Hva rekker jeg på 3,5 timer uten å stresse? Ser at jeg kan ta Metro til Kongens Nytorv. Et område jeg kjenner bra. Ønsket er et skikkelig dansk smørbrød og et par øl. Hvor lang tid vil jeg bruke på dette med ca 1 time på "kroen"?. Har dere et sted i nærheten av Nyhavn/ Kongens Nytorv å anbefale for gode smørbrød?

Told & Snaps ved Nyhavn kan anbefales. Eller bakker jeg op om Someones forslag om Slotkælderen, som er et klassisk sted. Reservation anbefales begge steder. Der er ofte fyldt.

Told & Snaps tiltredes. Anbefaler også Restaurant Sct. Annæ i nabokvartalet. Her er det også ofte fullt. Om man skal ha noen smørrebrød på sparket, fungerer også Nyhavns Færgekro. Go frokost!

Back