'Knee Defender' - bedre plass, men potensielt forsinket ankomst ....

Blir dette et populært produkt, så er det vel fare for flere "mellomlandinger" fremover. Tror faktiskt jeg hadde blitt ganske sint om noen hadde "låst" setet mitt i en posisjon, på en annen side er jeg fan av dialog. Og har faktiskt alltid rettet opp setet litt når personen bak har spurt fint.

Sånne produkter som dette er i mine øyne helt på trynet å bruke. God oppførsel slår begge veier.

Jeg blir faktisk litt oppgitt over alle som "får kneskålene knust, kaffen i fanget og dataskjermen krøllet" hele tiden.

Jeg flyr mytji, har gjort det i mange år, og det er riiiimelig sjelden at noen smører ryggen ned med full kraft.

!obs obs Brannfakkel obs obs!

Er det ikke ofte de som roper høyest til de som tar seteryggen bakover som er rasket til å lene tilbake sitt eget sete? Har da sett disse relativt ofte (mulig det er disse som er lettest og se)

På korte flygninger burde det strengt tatt ikke vært mulighet for recline på setene så hadde problemet vært løst ganske effektivt. Evt funnet på en løsning alla den de har på IC3 togene i Danmark hvor putene recliner men ikke ryggen (men det krever vel for tykke seter)

Kjetil

Jeg prøver å finne seter hvor jeg ikke har noen sittende foran meg om jeg er i økonomi, rett og slett fordi det er omtrent null plass. I de tilfellene hvor det ikke har gått har spurt pent om de kan ta opp stolen - og det har ikke vært noe problem til nå, og noen ganger så er det så trangt at de foran meg ikke får tatt ned setet. Det har vært tilfeller på lengre flyvninger hvor crew har forbarmet seg og funnet et bedre sete. Til nå har det gått greit og det har blitt noen flyvninger, så jeg tror nok mer på vennlighet - men jeg kan forstå at knee defender er i bruk.

Deler den samme erfaringen. Ting har alltid ordnet seg, og medpassasjerer tar hensyn. Har enda til gode a legge ned stolryggen selv, så føler jeg bidrar positivt i det store bildet :colgate: Skulle folk ikke klare å oppføre seg nogenlunde modent er jo crew godt trent i slike situasjoner.

Leste en tweet som hintet på at hele greia var arrangert, for å få billig pr rundt produktet. Høres litt suspekt ut, men ville i så fall vært mye "bang for the buck" for prisen av et par flybilletter!

Leste en tweet som hintet på at hele greia var arrangert, for å få billig pr rundt produktet. Høres litt suspekt ut, men ville i så fall vært mye "bang for the buck" for prisen av et par flybilletter!

Dyrt om fyren som ble satt på bakken får reiseforbud med alle store selskap i usa ;)

Jeg flyr mytji, har gjort det i mange år, og det er riiiimelig sjelden at noen smører ryggen ned med full kraft.

At du er så heldig at du har sluppet unna dette betyr jo ikke at det ikke forekommer. Jeg er en av de som lar meg irritere grenseløst av dette da det skjer noen ganger hvert år. Det er så unødvendig, og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta litt hensyn til andre. Og det værste er at det er de som "kyler" setet helt tilbake som er minst interessert i å rette det opp etter å ha påført andre vonde knær.

Men heldigvis er det en del som justerer setet når jeg sier fra, så annet enn et irritasjonsmoment og litt vonde knær en liten periode er det jo ikke. Er glad jeg stort sett har korte flighter og da overlever jeg også de krangevorende også.

Når jeg flyr økonomi booker jeg alltid nødutgangraden. På 737-700 og A319 er det som regel bare en rad med nødutgang, på 737-800 og A320 går jeg alltid etter bakre nødutgangrad siden den har både beinplass og recline. Recline er som regel blokkert på den fremre nørutgangraden og raden foran den (som er veldig kjip og bør unngås, samme med bakerste rad) På SAS' 737-600 er det ganske kjipt, der er det bare to attraktive seter i GO, og det er vindusetene bak nødutgang, siden setet foran mangler.

Dette er tydeligvis et engasjerende tema. Min sjef leste en spydig kommentar til en artikkel om hendelsen. Det var en som sa: "Det er derfor jeg kun reiser i business".

Jeg tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort hvis en knall gjorde sånt mot meg på en langdistanse rute. Jeg har min fulle rett til å legge ned sete hvis jeg ønsker det.
End of discussion.

Helt enig... På en AY flight satt et fruentimmer i yogastilling upright og ville lese bok... Svarte " Sorry Mac, du må også legge ned setet hvis du vil bli komfortabel . Jeg vil sove!! " Dette var HEL BKK på svarteste natta...

Back