• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

'Knapper og Glansbilder' - splittet fra 'Ryanair eller Norwegian'

Kua

ScanFlyer Blue
Pluss at Kjos må forholde seg til norske luftfartsmyndigheter, mens Ryanair har irske luftfartsmyndigheter i lomma. Å bli stor i Europa med norske myndigheter/lover og regler er nesten en umulighet, tror jeg.
 
Re: Ryanair eller Norwegian

Pluss at Kjos må forholde seg til norske luftfartsmyndigheter, mens Ryanair har irske luftfartsmyndigheter i lomma. Å bli stor i Europa med norske myndigheter/lover og regler er nesten en umulighet, tror jeg.

Denne må du nesten forklare. Tror nok ikke det er norske luftfartsmyndighetere som står i veien. Mulig at Arbeidsmiljøloven f.eks kan gjøre det litt vanskelig.
 
Re: Ryanair eller Norwegian

Denne må du nesten forklare. Tror nok ikke det er norske luftfartsmyndighetere som står i veien. Mulig at Arbeidsmiljøloven f.eks kan gjøre det litt vanskelig.

det han kanskje mener er vel at man ikke i like stor grad har muligheten til å fråtse i arbeidskraft som er villig til å jobbe for knapper og glansbilder,
 
Re: Ryanair eller Norwegian

Hva er knapper og glansbilder, hadde vært moro å lese hva dere tror vi og de i kabinen jobber for. Jeg er fornøyd med jobben min og har ved flere anledninger sagt nei til jobb i Norge pga for lav lønn. Det har de norske selskapene løst med å ansette noen med mindre erfaring som bare ble glad for å få en jobb!
 
Re: Ryanair eller Norwegian

Hva er knapper og glansbilder, hadde vært moro å lese hva dere tror vi og de i kabinen jobber for. Jeg er fornøyd med jobben min og har ved flere anledninger sagt nei til jobb i Norge pga for lav lønn. Det har de norske selskapene løst med å ansette noen med mindre erfaring som bare ble glad for å få en jobb!

enlighten me, please?
 
Re: Ryanair eller Norwegian

enlighten me, please?


Ut fra hva jeg har hørt (man hører så mye rart), så tjener en pilot drøye millionen i året. Kabinansatte derimot, starter på ca 250.000 i året.
Men jeg vet ikke om det er riktig.

Nå hører det med at en pilot og en kabinansatt i de fleste andre firmaer har mye utbetalt som diett i tillegg til lønn, siden de er mye på overnatting rundt omkring. Mens ryanair crew aldri overnatter noen sted. De kommer hjem til sin base hver eneste dag. Sånn blir det mindre penger av, men mer tid med familie og venner.

Du kan sikkert korrigere meg hvis jeg er langt fra sannheten, Ren Flaks.
 
Re: Ryanair eller Norwegian

det han kanskje mener er vel at man ikke i like stor grad har muligheten til å fråtse i arbeidskraft som er villig til å jobbe for knapper og glansbilder,

Men det har jo absolutt ikke noe med luftfartsmyndighetene å gjøre. Det har med nasjonal lovgiving å gjøre som ikke er eksklusiv for luftfarten.
 
Re: Ryanair eller Norwegian

"jarlabanke", "enlighten me" det er jo du som mener vi jobber for knapper og glansbilder, jeg bare undrer på hvilke tall du har, hva tjener en FO, Capt, Sccm og en Ccm her hos oss?
IMM, du gjetter nok i nærheten, og det er jo ett stykke fra knapper og glansbilder, ihverfall for meg!
 
Back
Top