• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KL KLMs flåte

Re: KLMs flåte

KLM har tydeligvis bestilt noen A321neo som "undisclosed". A321neo maskinen levert i mai, var ikke endel av deres tidligere annonserte ordre. Men ble ved levering omgjort fra Undisclosed til KLM i Airbus bøker.

Kan dette skyldes at bestillingen ble gjort av AF/KL-gruppen og det ikke er endelig avgjort hvem av selskapene som skal ha den før lengre ut i produksjonsløpet?
 
Re: KLMs flåte

Kan dette skyldes at bestillingen ble gjort av AF/KL-gruppen og det ikke er endelig avgjort hvem av selskapene som skal ha den før lengre ut i produksjonsløpet?

Hmm, det ser litt sånn ut når jeg graver i Airbus Excel ark.

Merkelig nok er noen fly tydeligvis bestilt mer offisielt av gruppen, mens andre igjen ligger under undisclosed.

Totalt var dte jo 100 fly som ble bestilt, også er det supplert med litt leasing i tillegg
 
Re: KLMs flåte

Basert på siste oversikten fra Airbus fremstår det som 8 A350-1000 tiltenkt KLM har blitt endret til A350-900.
 
Re: KLMs flåte

Basert på siste oversikten fra Airbus fremstår det som 8 A350-1000 tiltenkt KLM har blitt endret til A350-900.


De er i første omgang ment å fase ut KLM sine flåte av A330-200/-300 som de har henholdvis 6 og 5 stykker av og da er det følgelig mer naturlig og erstatte disse med A350-900.

Air France-KLM Group har inne en bestilling på 90 stk bestående av både A350-900 og A350-1000, og 11 maskiner av hver type er foreløpig tiltenkt KLM sånn etterhvert.

https://en.wikipedia.org/wiki/KLM_fleet

https://www.airfranceklm.com/en/new...irbus-a350-family-aircraft-purchase-rights-40
 
Re: KLMs flåte

De er i første omgang ment å fase ut KLM sine flåte av A330-200/-300 som de har henholdvis 6 og 5 stykker av og da er det følgelig mer naturlig og erstatte disse med A350-900.

Air France-KLM Group har inne en bestilling på 90 stk bestående av både A350-900 og A350-1000, og 11 maskiner av hver type er foreløpig tiltenkt KLM sånn etterhvert.

https://en.wikipedia.org/wiki/KLM_fleet

https://www.airfranceklm.com/en/new...irbus-a350-family-aircraft-purchase-rights-40

Vel, nå er det jo 8 av de 11 -1000 tiltenkt KLM, som det tyder på er endret til -900 ;)
 
Re: KLMs flåte

Mye wetlease fro KLM Cityhopper i sommer, i form av diverse Ejets. 6 maskiner fra German Airways, 3 fra Eastern Airways, og foreløpig 1 fra Hop!, men her er ytterligere 2 på vei.
 
Ikke veldig detaljert, men med litt mindre galley (?) og sikkert litt mindre plass, har de funnet et måte å få inn flere seter i langdistanseflyene sine fra 2027.


KLM is adjusting the layout of its intercontinental Boeing fleet. Thanks to the new way of working and more efficient loading, fewer trolleys are needed on board. This allows KLM to expand the highly valued Premium Comfort Class without compromising on the legroom for passengers. The number of seats will be expanded to a maximum of 40 seats, depending on aircraft type. The new layout also allows KLM to add more seats in Economy Class. In addition, two additional seats will be placed in World Business Class on the Boeing 787-9.
 
Back
Top