KLM starter Aarhus - Amsterdam

Re: KLM starter Aarhus

Fint for AAR tiltrekke seg en rute uten drahjelp fra kommuner/regioner. Det staar i artikkelen over at én daglig avgang fra AAL flyttes til AAR.

De sidste 5 - 6 uger har det kun været muligt at booke denne rute frem til d.20 marts. Om de er i venteposition eller ruten lukker, ja det må tiden vise.

Detta ger full mening

Enligt google
AAR Centrum till AAR Lufthavn Bil/Buss 43min/58min
AAR Centrum till Billund Lufthavn Bil/Buss 64min/76min

Differensen är inte tillräckligt stor för att Aarhus skall vara attraktiv, klämd mellan BLL och AAL som också betjänas av KLM trots att det är Danmarks näst största stad.

AAR virker vel slite med å få annet enn CPH og lavfrekvente sydenruter til å gå rundt uten sponsing

Det er alltid lokalpatriotisme ute å går, som jo er meget velkjent i Norge, men det burde vel være kunne tenkes at gode forbindelser fra Århus til BLL ville være bedre enn å holde liv i AAR. BLL er også en flyplass med bedre fasiliteter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Detta ger full mening

Enligt google
AAR Centrum till AAR Lufthavn Bil/Buss 43min/58min
AAR Centrum till Billund Lufthavn Bil/Buss 64min/76min

Differensen är inte tillräckligt stor för att Aarhus skall vara attraktiv, klämd mellan BLL och AAL som också betjänas av KLM trots att det är Danmarks näst största stad.

Skal heller ikke glemme sjøflyruten til København fra Aarhus sentrum i det hele. Absolutt håpløs plassering på flyplassen for å få sivil suksess. Måtte ha en ny flyplass mye nærmere byen i tilfelle. Ikke engang CPH har særlig mange seter med 3h på tog og et rimelig sjøflytilbud sentrum til sentrum som tar deg til København sentrum før du ellers er på Tirstrup

Skal heller ikke glemme sjøflyruten til København fra Aarhus sentrum i det hele. Absolutt håpløs plassering på flyplassen for å få sivil suksess. Måtte ha en ny flyplass mye nærmere byen i tilfelle. Ikke engang CPH har særlig mange seter med 3h på tog og et rimelig sjøflytilbud sentrum til sentrum som tar deg til København sentrum før du ellers er på Tirstrup

Går sjøflyene året rundt? De er jo relativt dyre, men en tur hadde vært gøy.
Togtraffiken tar seg vel av det mye av lokaltrafikken til hovedstaden. Jeg har benyttet AAR noen ganger til Bromma, Gardermoen og Kastrup, og det fungerer jo, men dumt til ligger den definitivt. Sun Air DK har jo lagt ned all trafikk der også.

Flyplassen er heller ikke bygd med tanke på å betjene Århus. Den ble bygd av Luftwaffe for å "betjene" allierte mål. Etter andre verdenskrig ble det en av Flyvevåbenet og NATO. Det har rett nok vært en sivil terminal siden 1946. Det er litt som Gardermoen var inntil man bygde Gardermobanen. Hadde vi ikke hatt den, ville OSL vært en stripe på prærien à la Montréal–Mirabel.

Går sjøflyene året rundt? De er jo relativt dyre, men en tur hadde vært gøy.
Togtraffiken tar seg vel av det mye av lokaltrafikken til hovedstaden. Jeg har benyttet AAR noen ganger til Bromma, Gardermoen og Kastrup, og det fungerer jo, men dumt til ligger den definitivt. Sun Air DK har jo lagt ned all trafikk der også.

Sjøflyene går så lenge bølgene tillater det. Når det gjelder tog i Danmark, synes jeg det er dyrt og møkkete. Heldigvis har jeg kunnet bruke første klasse siden det har vært jobbreiser.

Det koster 609 DKK med tog og 1397 DKK med fly.

Back