KLM satser enda mer på Norden

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
KLM satser enda mer på Norden

KLM øker satsingen i Norden
Nederlandske KLM har ambisjoner om å bli større på det nordiske markedet. Nå presenterer selskapet et nytt konsept, som skal gi økt salg over internett. Onsdag den 10. august tar KLM-ledelsen turen fra Amsterdam til Stockholm for å presentere det nye konseptet.

KLM øker satsingen på det nordiske markedet. Det flyvende hollenderne er idag - ifølge sine egne beregninger, det nest største internasjonale flyselskapet på det skandinaviske markedet. Målet er å bli større - eller sagt med andre ord: Størst.

Mer her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=17594

Re: KLM satser enda mer på Norden

KLM har virkelig stått på siden de solgte BU...:up:

men spennende å se hva dette er for noe da....kan det være så stort ?

Tvilsomt flere avganger....jeg oppfatter dette som en en satsing på internett, slik teksten i artikkelen sier:

KLM presenterer førstkommende onsdag et nytt internettbasert salgskonsept, som skal testes ut i det skandinaviske markedet. Selve lanseringen skjer under en fellesnordisk pressekonferanse i Stockholm.

Vil tro at det er lansering av et enveispriskonsept.. Det eneste gangbare når det gjelder online salg og ikke minst for å få fylt setene til bedre yield..

Originally posted by Farmer
Vil tro at det er lansering av et enveispriskonsept.. Det eneste gangbare når det gjelder online salg og ikke minst for å få fylt setene til bedre yield..
Høres logisk ut. Tenkte på det samme. Enveis-billetter har vel vist seg være OK likevel..også blant de store selskapene. Så da kan en fly KLM en vei og SAS en annen.

Dette er fremtiden for oss passasjerer som ikke vil betale hva som helst for å komme fra A til B. Selg envisbilletter på internett og betale med kort, det er tingen. Enkelt, rasjonelt og effektivt.

:hi2

Kabinfaktoren til/ fra Norden er 80-90%. Dersom KLM vil vokse(som de sier) betyr det enten flere frekvenser, nye destinasjoner og/eller större fly (flere 737-800/900 eller 737 i stedet for Fokker). Det er snakk om Norden, ikke kun Skandinavia.

Kanskje blir Tampere en ny destinasjon for KLC. Det var snakk om oppstart sist vinter, men KLC (Fokker-70) satset da på Baltikum slik at de ikke hadde nok kapasitet for en ny destinasjon i Finland. Glemm ikke at Icelandair flyr daglig til Amsterdam og frakter mange hollendere og amerikanere mellom USA og Nederland. Så det finnes et marked også nordvestover selv om point to point er begrenset men islendingene er veldig reisevillige. Det er ikke for ingenting a BA starter å fly til Reykjavik og jeg er ikke overrasket om KLM fölger etter. På kort sikt forventer jeg ingen ny destinajon, men jeg tipper Tampere og/eller Reykjavik til sommeren 2006 eller vinteren 2006/ 2007.

Hilsen Beechdriver

Originally posted by DY
Originally posted by Farmer
Høres logisk ut. Tenkte på det samme. Enveis-billetter har vel vist seg være OK likevel..også blant de store selskapene. Så da kan en fly KLM en vei og SAS en annen.

Ja da må det bli SAS ut av Norge og KLM tilbake da - i og med at SAS sitt enveiskonsept virkelig er bare én vei - ut av Norge. :pissed

Det kunne være BLL med eget metal, når nu DM går i seng med NB

Hvis det bliver tilfældet, hvad kommer KLM mon med ?

737, F100 ?

Tror ikke vi snakker om nye ruter som lanseres i denne omgangen.

den ene av de to KLM-toppene som kommer er sjef for deres e-commerce, så jeg tror det nok er noe mye mer kjedelig (for freaks som oss) enn nye ruter etc. Det spørs om KLM vil gå til full OW-struktur - det er et stort (og skummelt) steg. Det var ikke uten intens jobbing at SAS Braathens gikk til OW i fjor og SAS SE i år. Jeg har mine tvil om KLM kan det, og holder en knapp på en "hybrid" struktur a'la BA der du fremdeles må kjøpe tur/retur-billetter, men de kan kombineres på samme måte som to OW.

Det går ett rykte att KLM har sett på ett par nya destinationer i Skandinavien. Om någonting kommer i samband med "e-commerce" presentationen återstår att se.

Egentlig litt spøk, få SK til å skjelve litt i knærne ??

TOS-AMS ??

Går TRF-ruten så bra om dagen at de kunne vurdert å gjeninnføre den tredje avgangen, f.eks. med en F50? Sånn som det er nå er TRF-ruta lite attraktiv når man kommer fra østen eller enkelte destinasjoner i USA - blir laaaaaang ventetid på Schiphol.

Back