Concorde
BA Concorde Sep 1998
Vedkommende har ventet i et år på kompensajon: http://www.aftenposten.no/reise/article2145219.ece
I juli kom Luftfartstilsynet frem til at Henrik Hassel hadde rett til 600 euro i kompensasjon fordi han ikke fikk være med flyet. KLM nekter imidlertid å rette seg etter dette.
Men jeg tror nok KLM har rett. Nordmenn leser ikke den informasjonen som man får, og hører ikke på det man blir fortalt.
Det er ikke uvanlig at folk kommer til utgangen, uten å være sjekket inn - uten billett på en del av våre avganger som vi handler. Men de kommer med bekreftelsen og peker på referanse nummeret. Det til tross for at det noen linjer under står at innsjekk er påkrevd og billett skulle vært hentet evt tilsendt i posten. (Og dette er ikke snakk om flere sider med advokatmat, men et enkelt A4 ark...)
Superhai: Luftfartstilsynet har vurdert saken og sagt at KLM ikke har rett.
Her er jeg på papens side. Det å måtte vise frem kortet det er betalt med er en tullregel de luxe.
Her er jeg på papens side. Det å måtte vise frem kortet det er betalt med er en tullregel de luxe. Jeg skjønner de har hatt problemer med fraud nede i Kina, men om e-tickets skal erstatte PTAer (som de skal), så går det ikke å ha med betalingskortet. Så har vi firmaer som betaler sin tjenestereiser med kort, skal de sende kortet med den reisende? Nei, dette er tull og går stikk i strid med en av de viktige tankene bak elektroniske billetter. Fy KL.
Men hvofor skal mannen ha EUR600 i komp? Dette er jo reise som starter utenfor EU?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.