KLM opsluges af AF

Det ville jo være det nemmeste, men jeg kunne godt tvivle....Det debatteres livligt på A.Net...
Hvis KLM`s blå farve forsvinder, så tror jeg der opstår tumult i Holland.....
Hilsen Ole

Joda, men hva blir resultatet ?
Og det er sikkert mange som er uenige med meg. Men har flydd KLM i bøtter og spann gjennom årene og synes de har et jevnt over bra produkt i forhold til pris.

Dersom de nå blir slukt rått av AF og det fører til at produktet blir mer likt Airfrance , så synes jeg kanskje ikke det er det verste. Liker AF også, bortsett fra at jeg HATER CDG og synes de stort sett er dyrere enn KLM også.

Så dersom dette fører til mer likt AirFrance prising og mer trafikk via CDG så er det grusomt.

Tja, virker som det først og fremst er sammenslåing på toppen, for å ta ut flere administrative synergieffekter. Tror neppe det er noe passasjerene merker

Virker som at det bare er ledelsen som blir sammenslått. Det nevnes i artikkelen at det vil jobbe 2300 av 7500 som hører til KLM.

Som eks-nederlender er jeg litt lei meg :(

Utklipp fra internavisen:
"In recent days, a number of media reports have intimated that KLM's identity might be in danger. Nothing is farther from the truth! What we're proposing is to cooperate more efficiently within the AF KL Group in several areas including worldwide ticket sales and in relation to a number of other positions. We plan to do so to free up extra financial resources in the years ahead that we will be able to invest in our own KLM product. We will be investing in new aircraft, including the revolutionary Dreamliner, we will be investing in an even better product for our customers and we will also be investing in a new, especially attractive KLM lounge at Schiphol"

Så er det avklart:up:

Utklipp fra internavisen:
"In recent days, a number of media reports have intimated that KLM's identity might be in danger. Nothing is farther from the truth! What we're proposing is to cooperate more efficiently within the AF KL Group in several areas including worldwide ticket sales and in relation to a number of other positions. We plan to do so to free up extra financial resources in the years ahead that we will be able to invest in our own KLM product. We will be investing in new aircraft, including the revolutionary Dreamliner, we will be investing in an even better product for our customers and we will also be investing in a new, especially attractive KLM lounge at Schiphol.
Our partnership with Air France is part of our success. KLM is robustly represented in the Group's management. It is a question of more KLM – not less – as we approach our 100th anniversary. In recent years, KLM has done nothing but grow and become stronger. We're bigger now than ever before. KLM's blue identity will continue to be safeguarded. The management team would not have it any other way. "

Så er det avklart:up:

Jeg tror vi vil se mer og mer sammenslåing av diverse funksjoner innenfor flygruppene som AFKLM, IAG, Lufthansa Group etc der flyselskapene vil fortsette å ha sine egne merkevarer, og kanskje også dyrke forskjellene mer. Det er jo vanlig allerede innenfor hotellgruppene, der man har ulike brands - som ParkInn og Radisson BLU hos Rezidor og Quality, Comfort, Clarion hos Choice.

Back