KLM og utfasingen av MD-11

Re: KLM begynner utfasingen av MD-11

et spm, med hvilken fly blir de ersattet, eller blir de ikke det, sånn at flåten blir mindre ?

trodde det skulle være noe mer spennende
787 eller 350

men ja, 330 funker jo

Utrolig trist å se. Fløy med PH-KCH ( Anna Pavlova ) for noen år tilbake ... :-(

Og jeg hadde en flott rundtur AMS-YUL-AMS med -KCG (etter at Anna Pavlova ble "syk") og -KCC i juni 2005. Satt i C-klasse og hadde det helt topp begge veier.

Espen

Trist syn...

Har hatt gleden av å fly disse maskinene jevnlig siden 2005/6 når de erstattet 767 på AMS-YVR ruten. Nå er det en stund siden de har flydd denne leg'en, ikke like spennende med 330 eller 777 som nå trafikkerer YVR.

Siste tur i 11'eren var YUL-AMS 7 måneder tilbake. Tviler desverre på at det blir flere turer med disse elegante damene.

Har for det meste flydd eco-klasse, og da har 7H/J vært klar favoritt, i business var 5J soleklart valg - største plassen i huset og ofte helt privat fordi de fleste i businesskabinen satt seg foran døra. Tror jeg har fått med meg alle tail# som KLM har flydd av MD11.

Men PH-KCG var ikke klar for høgger'n riktig ennå .... ;) Ingen måte på de bløte nerdevitsene i kommmentarene ..

KLM flight KL7431 from Amsterdam to Victorville, is flown by an old McDonnell Douglas MD-11 (PH-KCG) on it's last flight before scraping. The flight made a U-turn over Nuuk in Greenland and is now landing back in Amsterdam. Does anyone know why it returned?
http://fr24.com/KLM7431

https://www.facebook.com/photo.php?...071771958.7699.111607872211978&type=1&theater

Eneste logiske er vel at en annen har alvorlig teknisk og de i all hast måtte finne "nytt" fly ? Den har vel ikke gått ut på tid...:spin

Jaja, da ser det ut til at DC-10/ MD11 vel blir en av flytypene jeg aldri fikk flydd med. Synd egentlig.

Trygve

Jaja, da ser det ut til at DC-10/ MD11 vel blir en av flytypene jeg aldri fikk flydd med. Synd egentlig.

Trygve

Du har flemdeles sjans. Siste maskin skal ikke ut av flåten før Oktober 2014, så er en håndful destinasjoner å fly til.

Hvilke alternativer snakker vi egentlig om her?
Trygve

Et rimelig Biman DC-10 alternativ til høsten kunne være DY en´ vei til Bangkok, Thai eller BG (Biman) opp til Dhaka, DC-10 videre til Abu Dhabi/Dubai, og så DY en´ vei hjem fra Dubai. Så kan en stoppet så lenge en vil i Thailand, Bangladesh eller Emiratene på veien. Biman gjennomgående fra Bangkok via DAC til Abu Dhabi kommer på et sted mellom 2.000,- og 2.500,-

Back