Tvilsomt LN-MOW...ruten erstattes av 330-200 frem mot våren 2013.
Så settes 330-300 inn på ruten AMS-ATL gjennom våre sommeren 2013. Det svirret noen løse rykter om at ruten skulle traffikeres med en 777-300..-noe som ikke denne sjelen kan bekrefte. Men jaggu hadde det ikke vært feil.
Og der står jaggu DC-10`n jeg fløy til Memphis med i 2006 også Synd med alle de gode, gamle traverne som blir erstattet. Men sånn er det, de er vel sikkert ikke særlig økonomiske i forhold til dagens maskiner..
Har en liten sak som jeg tenker en del på. Er personlig svært glad i fly (som de fleste av oss?) og har som evig mål å få flydd flest mulig flytyper, vært innom flest flyplasser og prøvd størst mulig antall flyselskaper før jeg dør.
Har enda ikke fått flydd med MD-11, og nå er det jo snart for sent (i alle fall i passasjerversjon). Men er det noen som kan svare meg på nøyaktig når disse planlegges å fases ut? Har sett både 2013, 2014 og 2015 som siste bruksår hos KLM. Hva er riktig?
Og er det noen der som har en oppdatert og fullstendig oversikt over hvilke ruter KLM bruker sine MD-11 fast?
-KCH og -KCI sendes nå til Victorville, CA for scrapout. (Dessverre) PH-KCI hadde sin siste flygning ATL-AMS den 15/9. Neste ut er -KCF i slutten av Oktober.
Når det kommer til ruter som igjen står oppført med MD11 så er det følgende:
Vinter 2012/13 - Dubai, Havana, Kilimanjaro, Montreal, San Francisco & Tehran.
Når starter Vinter 12/13 for KL? Ser at de flyr MD11 til CUR 27/10, men finner den ikke senere med annet enn B744, og kun en daglig flight på lørdager. Reiste med MD11 dit i mars i år. Antar at dette også betyr at de kutter 2 daglige på AMS-CUR på lørdager..?
Skal også fly til Panama om en måneds tid, ser på flightradar24 at de kun bruker MD-11 dit. Men da jeg bestillte billetten hos KLM og gjorde setevalg var det en 777-300, det er det fortsatt.