• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KLM med motorskifte på TRD?

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
KLM med motorskifte på TRD?

I dag så jeg en av KLM´s Fokker 70 maskiner inne i den gamle Braathens hangaren på Værnes. Det så ut som de jobbet med motoren på høyre side. Er det motorskifte?

Kan noen med tilgang til systemene sjekke KLM sine avganger/ankomster de siste dagene til TRD for å se hva som har skjedd:question:

Re: KLM med motorskifte på TRD?

Kom med Norwegian fra Oslo på Onsdagskvelden, og da så jeg to stk F-70 på Værnes.
Den ene var parkert utenfor gate på utland, og den andre stod ca 100 meter lengre "bak". Begge flyene var opplyste innvendig.

Jeg kom fra BGO i går kveld kl 2315 med SK 4196 og da var det full aktivitet rundt KLM maskinen inne i BU hangaren på Værnes.

I tillegg var kveldsankomst fra AMS forsinket til kl 0100.

Jeg har også lagt merke til at Coast Air har sin (e) Værnesbaserte J31 inne i hangaren ganske ofte.

Jeg så en fokker70 klm som sto på siden av rullebanen. Det er en klm avgang senere på dagen så den sto sikkert og ventet.

Om det du da ikke så var testkjøring av motorene. Det stod helt vest på Yankee og testkjørte høyre motor i dag, for så å bli tauet tilbake til hangar. Bilder kommer om litt.

Ser ut til at maskinen fortsatt har problemer. Den står nå utenfor gammel hangaren til Braathens...:exclamati

Attachments

• F70-TRD.JPG
    F70-TRD.JPG
    96.4 KB · Views: 15
Back