KLM ikke av banen på KRS, men for langt ut på snufeltet på rullebanen.

Trdfly

Moderator
Medlem
Re: KLM ikke av banen på KRS, men for langt ut på snufeltet på rullebanen.

Kjørte for langt
– Et fly som var på vei til Amsterdam, kjørte «litt forkjært», og dermed inn på flyplassens snufelt, sier lufthavnsjef på Kristiansand lufthavn Kjevik Thomas Langeland til tv2nyhetene.no.

Kilde: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/fly-kjoerte-for-langt-paa-flyplassen-i-kristiansand-3380537.html

Her er flyet før i dag på KRS: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=79079

Jeg satt på SAS maskinen som ventet... Piloten hadde en litt spøkefull tone og de fleste om bord skrattet. :D

Nå ble jeg litt forvirret her!

Kom KLM med en 733 i går kveld, og som stod over til i dag morges?
Så at deres 0635 avgang i dag var forsinket, og hos Avinor står det "ny tid 1300" og ikke noe aktuell avgang. Deres 2 besøk i dag var en time forsinket og gikk 1,5 time forsinket.

Hvis den kjørte litt ut på snufeltet, måtte de da hente opp mekaniker fra AMS for å sjekke flyet før det kunne ta av igjen kanskje?

Noen som vet?

BF:cool2

Svarte heller, hadde jeg bare ventet litt til når jeg først var der...
Edit: Er det morraflyet det gjelder siden Fokkeren ble stående, eller var det som det sies i artikkelen ettermiddagsflyet? For det var ikke et SAS-fly i nærheten i ettermiddag...?

Last edited:

Det er sikkert slik:
13:50 Amsterdam KL1210 KLM Avreist 15:26
15:45 Oslo SK216 SAS Avreist 16:40
Det er sikkert SAS SK216 som måtte vente.

En nabo forteller:
Han forteller at det først kom en Avinor-driftsbil med gullys på taket til flyet. Deretter ble det sendt ut brøytebil og det han mener var en brannbil. Han anslår at det tok rundt 40 minutter før flyet var på riktig sted på rullebanen igjen. Like etter tok det av.

Jeg har ikke noe annen forklaring at SAS flyet ble forsinket av KLM flyet

Det er sikkert slik:
13:50 Amsterdam KL1210 KLM Avreist 15:26
15:45 Oslo SK216 SAS Avreist 16:40
Det er sikkert SAS SK216 som måtte vente.

En nabo forteller:
Han forteller at det først kom en Avinor-driftsbil med gullys på taket til flyet. Deretter ble det sendt ut brøytebil og det han mener var en brannbil. Han anslår at det tok rundt 40 minutter før flyet var på riktig sted på rullebanen igjen. Like etter tok det av.

Jeg har ikke noe annen forklaring at SAS flyet ble forsinket av KLM flyet

Jeg satt på SK216 og det var sen ankomst fra OSLO, KLM maskinen og spinnende pusback som skapte forsinkelsene.

Jeg skjønner, jeg skjønner, da har vi fått klarhet i det. Det snødde som et lite hel**ke i den tida, og det var ganske sleipt.

SudCaravelle kan kanskje bringe litt klarhet i hva SAS-flyet ventet på?
Finner ingen annen referanse til SAS enn i det inlegget, og i følge Avinor så landet første SAS-kjerre gode 20 minutter etter at KLM tok av, så de kan vel egentlig ikke ha påvirket hverandre så mye?

Dette høres ut som en ganske udramatisk og egentlig en ikke-sak?

SudCaravelle kan kanskje bringe litt klarhet i hva SAS-flyet ventet på?
Finner ingen annen referanse til SAS enn i det inlegget, og i følge Avinor så landet første SAS-kjerre gode 20 minutter etter at KLM tok av, så de kan vel egentlig ikke ha påvirket hverandre så mye?

Flyet var satt opp 15.45 men kom sent inn fra OSL - ny tid 16.05
Var vel klare 16.10 og da kom meldingen om KLMs Bambi på glattis.
16.40 tenker jeg klarte pusbacken etter et par forsøk å spinne oss ut.

Someone: Ja - dette er nok en ikke-sak som de fleste fly sakene vi tar opp ;) Jeg kom noenlunde helskinnet fra det med et par ekstra krøller på Zegnaen. Jeg var på debrief hos katastrofeteamet her på rederiet i dag og er blitt lett medisinert.

Back