"KLM har 500 fly, mens SAS har rundt 80"

Redcap

ScanFlyer Silver
I et intervju med DN i dagens nettutgave sier Paul Verhagen blandt annet at KLM har 500 fly, mens SAS har rundt 80.

Dette er vel ikke helt riktig?

Jeg summerte raskt ca 170 fly i SAS. Og om Verhagen har summert KLM pluss alle eide selskap så kan vel sas legge til WF(30), KF(12), JK(51), BT(21), OV(6). Totalt 290 fly.

Noen som vet hvor mange KL opererer ?

Hele artikelen(som forøvrig dreier seg om oppkjøp av flyselskaper)
 
Re:

Det virker ikke som denne nederlenderen har satt seg inn i hverken eget selskap eller SAS.:colgate:
 
Re:

Men han tenker nok på Air France-KLM, osv.
Dog litt feil å da bare si at SAS har 80 fly, for en må jo nesten regne hele SAS Gruppen om en først gjør noe lignende av eget selskap.
 
Re:

KLM- Air France har vel tilsammen et sted mellom 450 og 500 fly, så han tenkte nok på begge selskapene.
 
Re:

Nesten 570 fly faktisk, med litt løs hoderegning :smile2

Mer informasjon hos Air France-KLM Gruppen sine hjemmesider her.

Må legge til at det fremdeles er oppført AF B737-500'er, men er ikke alle disse tatt ut av drift, eller stemmer det at 4 stk fortsatt er i drift?
 
Re:

SAS opererte i 2006 med 301 maskiner, http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/CMSForeignContent/2006eng.pdf page 4
 
Re:

kan jo være DN som har bomma her igjen. Irriterende mange feil i de fleste artikler som omhandler luftfart i norsk media. Håper det ikke er tilfellet for alle andre områder også...
 
Re:

Originally posted by morr

kan jo være DN som har bomma her igjen. Irriterende mange feil i de fleste artikler som omhandler luftfart i norsk media. Håper det ikke er tilfellet for alle andre områder også...

Jepp, opplysningene står jo uten at KLM-mannen er sitert. Så dette får journalistdama ta på sin egen kappe. Ingen grunn til å henge ut nederlenderen her.
 
Re:

Jepp, opplysningene står jo uten at KLM-mannen er sitert. Så dette får journalistdama ta på sin egen kappe. Ingen grunn til å henge ut nederlenderen her.

Tror du har et poeng, journalister viser stadig at de ikke er oppdatert innen luftfart.
 
Back
Top