KLM F70/seating ?

ENTO

ScanFlyer Silver
Hvorfor er det så ulogiske bokstaver på seating på F70 som AC DEF og ikke AB CDE ??
:rolleyes:

Hvorfor er det så ulogiske bokstaver på seating på F70 som AC DEF og ikke AB CDE ??
:rolleyes:

Er sånn på alle fly med 2+3 konfig etter det jeg vet om. Tror det er noe med at C og D alltid skal være midtgang, mens A og F alltid skal være vindu, men dette er jeg ikke 100% sikker på! Hvis vi ser på 747konfig, så er det ABC ---- DEF der strekene er seter selvsagt!

Er sånn på alle fly med 2+3 konfig etter det jeg vet om. Tror det er noe med at C og D alltid skal være midtgang, mens A og F alltid skal være vindu, men dette er jeg ikke 100% sikker på! Hvis vi ser på 747konfig, så er det ABC ---- DEF der strekene er seter selvsagt!

En ting stemmer ihvertfall ikke, F er langt ifra altid vindusplass. For er det 7 seter eller mer i bredden kan ikke F bli vindusplass. Eller det er vel slik på alle fly med en midtgang. At F altid er vindusplass. Men på de største wide boddy maskinene er det ikke mulig.

Det er ikke gjennomført ABC-DEF på narrowbodies heller. Delta kjører AB-CD på first og ABC-DE på økonomi på MD88, A-BC på Embraer, AB-CD på CRJ. Aero Mexico kjører også AB-CDE på MD-serien. Midwest har AB-CEF på B717 (den var orginal).

Se på http://www.seatguru.com/ og andre steder så ser dere hvordan typene er nummerert/alfabetisert. Widebodies er enda mer rotete.

Aero Mexico kjører også AB-CDE på MD-serien.

SAS hadde jo også den varianten på sine fly fram til begynnelsen av 90-tallet. Ble rimelig forvirra og skuffet da jeg fikk D-sete inntil jeg plutselig så at bokstavsystemet var blitt endret

Back