KLM F50

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ser på denne tråden at KLM fortsatt opererer Fokker 50. Noen som vet hvilke destinasjoner disse flyr til? Det er vel en sjelden fugl på SVG for tiden.

mye Tyskland og noe England i tillegg til BRU og LUX og på innenriksruten ( i entall) til MST

Har flere ganger reist med Fokker 50 over kanal til/fra Amsterdam/Norwich.

Bruker du fortsatt F50 der, eller er det anna materiell nå?

Mener å ha sett en på Heathrow fra tid til annen også jeg? Er ikke F50 maskinen til KLM den eneste propellen som er innom Heathrow i regulær rutetrafikk?

BTW..

Demin Air bruker et par ex KLM F50 (..og ex norw air shuttle) til trondheim. Vet ikke på hvilken rute..

Mener å ha sett en på Heathrow fra tid til annen også jeg? Er ikke F50 maskinen til KLM den eneste propellen som er innom Heathrow i regulær rutetrafikk?

stemmer det....men var fra RTM til LHR....KLM ga vel bort slottiden på denne ruten til NWA så nå går F50 fra RTM til LCY

Vi har alltid tatt av ifra nærmeste rullebane i AMS når vi har flydd F50 til DUS....
Flytid 30 minutter

oki.. reiste med klm cityhopper, svg-ams en gang på begynnelsen av nitti-tallet. tiden går fort...

BTW..

Demin Air bruker et par ex KLM F50 (..og ex norw air shuttle) til trondheim. Vet ikke på hvilken rute..

Disse brukes også fra Vestlandet til Sandefjord. Jeg husker for øvrig at KLM brukte Fokker 50 på TRF-AMS - men det begynner vel å bli lenge siden...

F50 fra KLM er ihvertfall fast gjest i Dusseldorf og flyr selvfølgelig til AMS. Har ikke observert noe annet fra KLM der, og et kjapt søk på klm.de viser bare F50 som flytype på de seks daglige avgangene.

Dessuten brukes den på noe så sært som nederlandsk innenrikstrafikk mellom AMS og Maastricht.

Back