KLM erstatter F70 med E175

Someone

Moderator
Medlem
Dette var ikke veldig overraskende med tanke på at Fokker 100ene ble erstattet med E190 at de resterende Fokker 70 nå blir erstattet av E175.
KLM bestiller 15 av typen, i tillegg til 2 flere E190, slik at de tilslutt vil ha 30 E190 og 15 E175

http://news.klm.com/klm-purchases-s...Embreardeal30maart2015&WT.tsrc=SocialCampaign
KLM Cityhopper is renewing its fleet by purchasing fifteen Embraer 175 aircraft (E175+) and two Embraer 190 aircraft (E190). KLM Cityhopper will already be welcoming the first two E190 aircraft in December 2015. The fifteen E175+ aircraft will be taken up in the KLM Cityhopper fleet between March 2016 and June 2018.
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

Rart valg! E190 har flere seter, omtrent samme driftskostnader og vil gi en mer enhetlig flåte.
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

Rart valg! E190 har flere seter, omtrent samme driftskostnader og vil gi en mer enhetlig flåte.

Sikker på at de kostnadene ikke er pr sete? Ellers er maskinene så like at det neppe utgjør noen stor forskjell i hverken bemanning eller vedlikehold.
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

Tror de blir fine jeg :)
800_e175klm_low.jpg

Foto: KLM/Embraer
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

Rart valg! E190 har flere seter, omtrent samme driftskostnader og vil gi en mer enhetlig flåte.

tenkte det samme egentlig

men nå som jeg så bildet, så ser det sånn at det er den nye versjonen av Embraer

E2 jeg tror de kaller de
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

tenkte det samme egentlig

men nå som jeg så bildet, så ser det sånn at det er den nye versjonen av Embraer

E2 jeg tror de kaller de

De nye WL'sene du ser blir på bildet, blir idag allerede satt på nye og gamle Embraer-maskiner...
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

Rart valg! E190 har flere seter, omtrent samme driftskostnader og vil gi en mer enhetlig flåte.


Er du sikker på det?

Ser man på forskjellen mellom A319 og A320 samt Boeing 737-700 og -800 og sammenligner mellom E175 og E190/195 så er vel forskjellen i størrelse mellom Embraerne vesentlig større enn Boeing og Airbussene og man derfor faktisk må kunne fylle setene for at det skal lønne seg?
Ser man på innkjøpspris, antall kabinbesettninger, MTOW, vekt etc så er det ganske stor forskjell på de.
E170 er død og null i backlog, men pga amerikanske pilotavtaler så er det E175 som har dessidert størst backlog, foran E190, og E195 på tredjeplass

Disse flyene får også de "nye" wingletsene som ikke er på KLM sine eksisterende E190
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

tenkte det samme egentlig



men nå som jeg så bildet, så ser det sånn at det er den nye versjonen av Embraer



E2 jeg tror de kaller de


Det stemmer ikke. De har bare nye winglets. Utgaven markedsføres vel som E175+.

E2 får nye motorer med mer, og kan sammenlignes med 737MAX og A320NEO programmene. Disse er uansett noen år unna får de er klare
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

Bildet viser en E175 E1 (som det nå heter) utstyrt med ytelsesforbedringspakke (PIP) som skal gi 5% lavere drivstoff-forbruk.
E2 skal ha 'raked wingtips,' større motorer samt en del andre små forbedringer.
 
Re: KLM erstatter Fokker-70 med E175

KLMs Aalborg-rute ligger an til å bli en av de første rutene med KLCs første E175...
KLM in December 2015 has filed planned Embraer E175 operation for summer 2016 season, effective 27MAR16. Currently, the airline only scheduled Embraer E175 aircraft service on Amsterdam – Aalborg route, once a day.

Additional routes will be loaded into the system in the coming weeks.

KL1329 AMS1210 – 1330AAL E75 x6
KL1330 AAL1400 – 1525AMS E75 x6
http://airlineroute.net/2016/01/04/kl-aal-s16/
 
Ser ut til at Norge vil få besøk av E175 allerede helt i starten. Både TRF og SVG får regelmessig besøk fra starten av sommerprogrammet over påske:

Flt Startper Endper Freq Dep Arr Deptm Arrtm Deptm-LT Arrtm-LT Stype Pax Config
KL1199 27.mar.16 15.mai.16 12345_7 AMS SVG 07:45 09:15 09:45 11:15 E75E C-20;M-68;
KL1200 27.mar.16 15.mai.16 12345_7 SVG AMS 09:50 11:25 11:50 13:25 E75E C-20;M-68;

KL1217 28.mar.16 27.jun.16 1______ AMS TRF 12:20 13:55 14:20 15:55 E75E C-20;M-68;
KL1218 28.mar.16 27.jun.16 1______ TRF AMS 14:25 16:10 16:25 18:10 E75E C-20;M-68;

KL1325 27.mar.16 03.jul.16 _234567 AMS AES 12:30 14:30 14:30 16:30 E75E C-20;M-68;
KL1326 27.mar.16 03.jul.16 _234567 AES AMS 15:00 17:10 17:00 19:10 E75E C-20;M-68;
 
Last edited:
Skal fly KL1325 skjærtorsdag, tre dager for tidleg til å teste ut E175 ser eg - satser det passa bedre om nokre veker når eg skal tilbake til USA igjen...
 
Brukes F70 noe til Norge nå i sommerprogrammet? Hvor flyr de eventuelt?

Rakk å logge F100 mens den var i produksjon, men mangler fortsatt F70. Forrige forsøk strandet med en snag hos Deutsche Bahn :angry:
 
Brukes F70 noe til Norge nå i sommerprogrammet? Hvor flyr de eventuelt?

Rakk å logge F100 mens den var i produksjon, men mangler fortsatt F70. Forrige forsøk strandet med en snag hos Deutsche Bahn :angry:

KL1197/1198 har F70 i ny og ne. Ellers er alle tidligere F70-rutene i Norge flyttet over til Embraer (såvidt jeg kan se iallfall)
 
Back
Top