KLM Cityhopper mottar første ERJ190

Re: KLM Cityhopper mottar første ERJ190

Looking good.........! :D

Snart blir vel SAS sine nye CRJ 900 også å sees i norsk luftrom! Noen som vet hvilke ruter SAS sine nye maskiner skal traffikere med det første?

Hvorfor spørr du ikke om det i tråden om SAS og CRJ900 som det er link til her? Dette er en tråd om KLC og ERJ190

Kan det ha no med å at man brukte feil post? :drunk:

Når skal SAS motta CRJ900 ?

Fra desember, og SAS har vel fast bestilling på 12 maskiner - men regner med at de vil ha litt flere senere? Regner også med at den kommer inn på ruter fra København til Bergen og Stavanger.

...

Når det gjelder KLMs nye maskin, er den uten tvil utrolig lekker - og den settes nok inn på dagens Fokker 100-ruter også til Norge. Har fløyet med Finnairs ERJ170 - stillegående og bra. Hva slags setekonfigurasjon er det på ERJ190?

Har KLM bestillt en spesialmodell ettersom betegnelsen er ERJ 190 - 100 IGW? Jeg regner med at IGW står for increased gross weight?

Maskinen gjør seg uten tvil godt i KLMs dekor. Har vi bilder fra kabinen?

Kuuuult!

Dette blir vel første gang en brasilianeser besøker KRS? Denne må jeg få lurt meg ut å ta et bilde av!! 29 mars er jo en søndag, så da bør det vel gå? Hvis jeg ikke drikker da! :colgate:

Edit: Første flighten denne brukes på ser ut til å være kveldsavgangen fra AMS til KRS den 28 mars. Men det blir vel noe mørkt å ta bilde da når den ankommer kl 22 ca.

BF:cool2

Last edited:

RÅTT!
Dette må tas bilde av!

I'll be there! :D

Bizzy: BMI hadde jo en rute til Aberdeen som ikke varte så altfor lenge, denne ble operert av ERJ 135/145 (husker ikke helt) ;)

RÅTT!
Dette må tas bilde av!

I'll be there! :D

Bizzy: BMI hadde jo en rute til Aberdeen som ikke varte så altfor lenge, denne ble operert av ERJ 135/145 (husker ikke helt) ;)

Ja, det har du rett i! Jeg tenkte nok helst på ERJ 170/190 da jeg skrev det!

BF:cool2

Denne var på Manchester den 17.

KLCE190.jpg

Og NorskAir, eller Widerøe-NorskAir (med WF nummer og farger) fløy TRF-KRS.London sommeren 1992, med EMB-120 Brasliia (og noen ganger innleid Fokker 50). hilsen en flyentuiastisk historiker :)

Og den Fokkeren var vel LN-BBA om jeg husker rett. Den gikk i Widerøe NorskAir-farger

Back