KLM bytter ut 1 daglig AMS-BRU med tog

I Tyskland går afaik majoriteten av tidskritisk frakt med LKW eller tog. Fly er landistanse. Tipper dette greit kan generaliseres helt fra nordsjøkysten ned til Spania. En hjertetransplant vil nok gå med privatfly, men....

Ja, det er veldig godt mulig. Jeg tenker at tog og fly supplerer hverandre, noe som vi ser stadig mer av i Europa (KLM, AF, LH som selger reise fra A til B hvor en del av reisen kan gjennomføres per tog).
 
Under IT-problemene i Frankfurt onsdag var det gjentatte meldinger over høyttaleranlegget på FRA om at innenrikspassasjerer ble (i stor grad) henvist til tog
 
Jeg tenker at kombinasjonen tog/fly er framtiden i de sentrale og tettbefolkede delene av Europa. At flyselskapet selger og tar ansvar for hele reisen fra man går ombord i toget senker terskelen for folk.
 
Jeg tenker at kombinasjonen tog/fly er framtiden i de sentrale og tettbefolkede delene av Europa. At flyselskapet selger og tar ansvar for hele reisen fra man går ombord i toget senker terskelen for folk.


Enig, blir det togterminaler der passasjerer kan gå igjennom sikkerhetskontrollen på togstasjonen og komme direkte inn til gateområdet uten ny sikkerhetskontroll ville det være optimalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Enig, blir det togterminaler der passasjerer kan gå igjennom sikkerhetskontrollen på togstasjonen og komme direkte inn til gateområdet uten ny sikkerhetskontroll ville det være optimalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vil være drømmen for en fly og tognørd med en central "Banehavn/Luftstation" Sidde og glo på tog inden flyafgang <3 Endnu bedre. Fly og tog på samme tid i udsigt.
 
Enig, blir det togterminaler der passasjerer kan gå igjennom sikkerhetskontrollen på togstasjonen og komme direkte inn til gateområdet uten ny sikkerhetskontroll ville det være optimalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det høres tungvindt ut om det samme toget også skal brukes av andre.
 
Det høres tungvindt ut om det samme toget også skal brukes av andre.

Ikke verre enn at man har egne vogner til det. Man kan enkelt og greit ha boarding fra begge sider av toget der vogner enten åpner til venstre eller høyre
 
Ikke verre enn at man har egne vogner til det. Man kan enkelt og greit ha boarding fra begge sider av toget der vogner enten åpner til venstre eller høyre


Det kan finnes noen utfordringer, men disse togene er mest beregnet på flypassasjerer. Det er også mulig å løse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ikke verre enn at man har egne vogner til det. Man kan enkelt og greit ha boarding fra begge sider av toget der vogner enten åpner til venstre eller høyre


Problemet er at disse togene vil bevege seg ut og inn av «ren» sone. Hvordan hindre at noen ikke legger noe ombord som andre kan plukke opp. Tror det er bedre å bruke pengene på økt kapasitet på flyplassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det kan finnes noen utfordringer, men disse togene er mest beregnet på flypassasjerer. Det er også mulig å løse.

Er det ikke de vanlige Eurostar-togene (eks Thalys) og TGV som KLM og Air France kjøper plasser på?
 
I følge artikkelen er det TGV Inoui til CDG, men Eurostar (Thalys) har vel også ruter fra CDG til Brussel og Amsterdam.


Mulig, men Thalys-togene fra Paris til Brussel stoppet ikke på CDG. Det var egne tog til CDG.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mulig, men Thalys-togene fra Paris til Brussel stoppet ikke på CDG. Det var egne tog til CDG.


Sent from my iPhone using Tapatalk


SNCF ser ut som har et TGV INOUI som går Marseilles-Lyon-Marne La Vallee (i utkanten av Paris)-CDG-Lille-Brussel [emoji6]
 
Ja, men togene som kun går mellom Paris og Brussel stopper ikke ved CDG.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
I følge dagens pressemelding vedrørende SkyTeam og Eurostar, så er 13% av deres togpassasjerer innkommende med long haul til en SkyTeam hub
 
Back
Top