KLM: Betale for ekstra benplass.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Sitter her og teller på knappene om jeg skal innvilge meg et sete med bedre benplass på mine kommende langturer med KLM. (Flytype: 772). Har valgt sete 20D på begge strekkene over dammen. Pitchen er på 31". Utreiseflighten er på ettermiddagen mens returflighten går om natten. Så jeg tenker at nattflighten vil være mest aktuell å gjøre det på. Er det verdt å bruke drøye 500 spenn på dette? Eventuelt bruke drøye 700 kroner på å oppgradere til Economy Comfort?

Economy Comfort benytter jeg alltid på mine flygninger mellom Indonesia og Norge. Samme service, men plass til beina :)

Nightflighten hjem er relativt kort, hadde ikke betalt det for ca. 6 timer... Sitter OK også med 31"når en strekker beina under sete tforan....;)

Et par kollegaer kjøpte Comfort class eller hva det nå heter til KUL i sommer, og var fornøyde med den ekstra komforten det ga.
Om det er verdt det eller ikke kommer an på hvor mye 500kr betyr for deg.

Sorry, fulgte ikke med, trodde NYC, joda hadde den i fjor og da er det lengre, selvfølgelig.. Så en annen vurdering...

Mener å ha lest her inne et sted at en kan kjøpe setet ved siden av seg for en rimelig penge dersom en er "overseized". Du kan jo skryte på deg noen kilo.;)

Hvafornoe? Tør du påstå at jeg er feit???

Neida, er nok ikke bredden som er utfordringen. Heller lengden!

Derfor jeg sa du måtte skryte på deg noen kilo. ;)

Er ikke nødvendig det - ingen betingelser knyttet til vekt eller bredde:
A second adjacent seat can only be purchased by calling KLM Telephone Reservations. You will receive a 25% discount on the second seat. If, upon after departure, at least one seat is available in the same travel class on your flight, you can apply for a refund of the costs of the second seat.

https://www.klm.com/travel/no_en/pr...ard/Your_seat_on_board/Passengers_of_size.htm

If, upon after departure, at least one seat is available in the same travel class on your flight, you can apply for a refund of the costs of the second seat.

Jeg tolker den som at man kan søke om refundering dersom det er minst ett ledig sete. Det står ikke noe om der at det må være et annet enn det du først betalte for. ^_^

Dette er vel ikke Economy Comfort, bare salg av seter på nødutgang? Det er isåfall ikke noe nytt, KLM har gjort det en god stund nå.
Nei, det er salg av seter ved nødutgang, som du selv sier;) Dette er det som KLM kaller economy comfort (på lik linje som feks UA), og blir egne rader bak C kabinen. De har hatt dette noen år på longhauls og viderefører nå dette til shorthauls.

Hvis KLM innfører en sone med Economy Comfort på shorthaul med egne rader bak C-kabinen er det definitivt en nyhet ja. Grunnen til at jeg stusset er at PDFen du oppgir som kilde ikke nevner dette, men kun referer til 'Seat with extra legroom', en frase KLM allerede har brukt en god stund for salg av nødutgangseter på shorthaul.

Hvis man sammenligner med PDFen for setetyper på longhaul så er forskjellen tydelig: http://www.klm.com/travel/gb_en/ima...nental flights_en_28SEP2012_tcm638-292692.pdf

Last edited:
Som jeg har forstått er det ikke offentliggjort av KLM enda, men vil bli det løpet av oktober
Og da var det offentliggjort fra HQ også:
KLM customers can now book an Economy Comfort product on flights within Europe departing December 1 onwards. KLM offers Economy Comfort on flights operated with Boeing 737 aircraft. KLM is currently researching the possibility of providing the KLM Cityhopper fleet with this product.

The new Economy Comfort zone on European flights offers up to nine centimetres more legroom and back supports that can recline 40% more. What’s more, passengers seated in the Economy Comfort zone can disembark quicker after landing because their seat is located at the front of Economy Class. Passengers in Economy Comfort zone can furthermore benefit from in-seat power.

http://nieuws.klm.com/klm-biedt-a-e...d=1585961|5593405|74615147|249196617|1083639&

Noe OT, men...

At 'passengers of size' (som KLM så elegant kaller det) anbefales kjøp av en ekstra billett er en strålende policy som burde ha vært obligatorisk for samtlige flyselskaper i verden.

Å være klemt mellom to smellfeite folk på en 4-timers flight er noe av det mest krenkende jeg har vært med på.

Back