KLM bestiller Embraer E190

Beechdriver

ScanFlyer Silver
Nå er det offentliggjort: KLM erstatter de 15 eldste F-100 med 5 stk. F-70 (fra Franske Regional) og 10stk. E-190. Videre har KLM tatt opsjon på ytterlige 9 stk. E-190. KLM kunngjorde i fjor at man helst venter med å bytte ut Fokker flåten til det virkelig er noe nytt på markedet. Men sammtidig "kunne mann ikke utelukke en midlertidlig løsning". Lurer på hvor "midlertidlig" dette er. Lenken er på Nederlandsk.

Lenk Luchtvaartnieuws

Re: KLM Fokker 100

Originally posted by Beechdriver

Nå er offentliggjort: KLM erstatter de 15 eldste F-100 med 5 stk. F-70 (fra Franske Regional) og 10stk. E-190. Videre har KLM tatt opsjon på ytterlige 9 stk. E-190. KLM kunngjorde i fjor at man helst venter med å bytte ut Fokker flåten når det virkelig var noe nytt på markedet. Men sammtidig "kunne mann ikk utelukke en midlertidlig løsning". Lurer på hvor "midlertidlig" dette er. Lenken er på Nederlandsk.

Lenk Luchtvaartnieuws

Får håpe vi ser E-190 på Torp da.

I mine øyne på høy tid å bytte ut de gamle Fokkerne med tanke på støy og komfort. E190 vil også ta seg bra ut i KLM-fargene... ;)

Begynte selv å lure på hvor lenge de greide å holde på de traverne.

Men spennende at de tar inn en helt ny flytype (selv om de ikke hadde så mye annet valg enn å ta inn noe nytt ;) )

Originally posted by iceman

E190 vil bli brukt på AMS-TRD som en av de første rutene.

Er du sikker på dette? Hvorfor?

Dette har jeg fra internt hold i KLC. har skrevet om dette tidligere på forumet.

Originally posted by Blubird
I mine øyne på høy tid å bytte ut de gamle Fokkerne med tanke på støy og komfort. E190 vil også ta seg bra ut i KLM-fargene... ;)

Jeg synes komforten er bedre i Fokkerne enn i E190, men det er vel litt smak og behag. At KLM Cityhopper får nye fly er ihvertfall bra.

Kan noe "virkelig nytt" være SSJ?

Originally posted by iceman

Dette har jeg fra internt hold i KLC. har skrevet om dette tidligere på forumet.

KLC vil erstatte F70/100 med Emb 190/195. Kommer i løpet av 2008. AMS-TRD vil bli satt opp med Emb 190 så fort flyene er operative. Dette på grunn av range problemene til F70 på denne ruta. Det er den lengste ruta i KLC's rutenett.

Har vært problemer med range på vinteren. Har drevet med offloading av bag fra AMS til TRD på grunn av at de vil ha mere fuel når været har vært "ustabilt" på Værnes. I enkelte tilfeller har de kommet til TRD med 80 pax og 30-35 bag. Et j..... pes for LL gutta.

Ja der er vel svarene... Takk! :)

Det er satt opp E190 på OSL fra 1. desember på KL1141/1142 ihht bookingsidene til KLM og systemet til Farmer.

Det er satt opp E190 på OSL fra 1. desember på KL1141/1142 ihht bookingsidene til KLM og systemet til Farmer.

Litt overraskende at KLC skal opperere KL1141/42 - men hvorfor ikke. E190 er vel litt enklere i forhold til mye intercont bag enn det enn F100 er også... Hehe.

Kommer det noe nytt materiell på TRF, eventuelt kommer den tredje avgangen tilbake?

Du får søke litt på wideroe.no eller klm.com, det var slik jeg oppdaget det ifbm. litt annen leting.

Embraer skal brukes på rute KL1201 AMS-SVG-AMS ifra oktober , Velkommen

Back